Sportovci mohou shánět finance na internetu pomocí crowdfundingu

Crowdfunding u nás zatím není příliš rozšířený způsob shánění finančních prostředků. Jeho pomocí na internetu můžete přispět na nejrůznější projekty, třeba na krmení pro zvířata v zoologických zahradách, natáčení filmu nebo nově i na přípravu sportovců.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Gymnasta Martin Konečný

Gymnasta Martin Konečný | Foto: Jiří Hošek

„Inspirace pochází z našeho okolí. Tím, že máme vztah ke sportu, tak jsme to chtěli oddělit a zaměřit se čistě jen na sportovce a na všechno, co se sportem souvisí,“ říká jeden z autorů projektu mysportspatron Milan Kroček, který vytvořil a spravuje internetové stránky.

Na nich mohou sportovci pomocí crowdfundingu získat prostředky pro přípravu svou nebo svého týmu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Jak crowdfunding funguje a jak může sportovcům pomoct zjišťoval Petr Kadeřábek

„Princip podpory je jednoduchý. Sportovec se může jednoduše zaregistrovat na našich stránkách, poté si může vytvořit kampaň a je na něm, aby svou pílí a snahou získával počáteční investice a blízkému i širokému okolí ukázal, že projekt má šanci a stojí za to ho podpořit,“ dodal Kroček.

Sportovci pak svůj projekt prezentují pomocí sociálních sítí. Přesně takhle už se snaží získat finanční prostředky například gymnasta Martin Konečný, který jedním z těch, kteří už svou kampaň založili a propagují.

Dvojnásobný účastník olympijských her by rád touto cestou získal prostředky na pro účast na své třetí olympiádě v Riu.

„Částku jsem nastavil tak, aby vydržela až do Ria. Rád bych získal finance na mistrovství Evropy i světa, případně Světové poháry či soustředění. Napsal jsem 200 tisíc na dva roky, což není tak velká částka, když se přepočítá na měsíce. Bohužel, věci na tréninky a přípravu jsou děsně drahé a ze svazu k dispozici nejsou,“ objasňuje své důvody Martin Konečný.

Sponzory hledají i hráči amerického fotbalu

Jeho kampaň už zaujala několik dárců, kteří na jeho crawfundingový účet už nějaké finanční prostředky poslali. V projektu ale není zapojen rozhodně sám.

Své podporovatele hledají třeba i amatérští hráči amerického fotbalu nebo družstvo děvčat synchronizovaného krasobruslení. Otevírá se tak otázka, zda by crowdfundingu neměl český sport, alespoň ten vrcholový, využívat více.

„Crowdfunding je obrovský fenomén. Paříž dokonce zvažuje, že tímto způsobem bude financovat část kampaně na podporu kandidatury na olympijské hry v roce 2024. Role Českého olympijského výboru je zajistit dlouhodobé stabilní financování jak z veřejných zdrojů, tak z komerční sféry,“ říká mluvčí Českého olympijského výboru Alexander Kliment.

Petr Kadeřábek, Petr Hašek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme