Zprávy → Ostatní sporty26. října  2016 v 17:15  

Už žádná slavná vítězství v Le Mans. Automobilka Audi končí s vytrvalostními závody

Předseda představenstva automobilky Audi Rupert Stadler - Foto:  Reuters

Předseda představenstva automobilky Audi Rupert StadlerFoto:  Reuters

Německá automobilka Audi oznámila, že s koncem probíhající sezony ukončí svůj program v mistrovství světa vytrvalostních závodů, jehož součástí je i slavná čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans. Výrobce automobilů z Ingolstadtu tak v nejbližší době nenaváže na svých třináct výher v prestižním závodě, které nasbíral v posledních 16 letech. Na druhé straně tím ušetří až sto milionů eur ročně.

Audi závodilo v Le Mans v nejsilnější kategorii prototypů nepřetržitě od roku 1999 a od té doby nashromáždilo celkem 13 triumfů, díky čemuž se tato automobilka stala druhým nejúspěšnějším týmem v historii motoristického klání, keré se koná již od roku 1923. 

Na největším počtu úspěchů se z jezdců podílel dánský pilot Tom Kristensen, jenž byl součástí osmi vítězných posádek. 

Sázka na alternativní pohony 

Posledního triumfu Audi dosáhlo v roce 2014, zatímco v posledních dvou ročnících se z vítězství radovalo Porsche. To je přitom součástí stejného koncernu. 

S motorsportem však německá automobilka nekončí. „Chceme se soustředit na závody vozů s elektrickým pohonem,“ uvedl předseda představenstva Audi Rupert Stadler. 

Tím měl Stadler na mysli především formulový šampionát Formule E, ve kterém se Audi již angažuje a od příští sezony do něj nasadí svůj plnohodnotný tovární tým. 

Audi se v motorsportu nevyhýbalo alternativním pohonům ani v minulosti. V roce 2006 jako první vyhrálo v Le Mans s vozem poháněním dieselovým agregátem, o šest let později si pak podobný primát připsalo i se strojem s hybridním pohonem. 

Německá firma se ale bude věnovat i závodům automobilů s klasickými spalovacími motory, protože se i nadále bude zúčastňovat německého okruhového šampionátu cestovních vozů DTM. 

Autor:  Jakub Knoll

Nové články v rubrice

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace