Už žádná slavná vítězství v Le Mans. Automobilka Audi končí s vytrvalostními závody

Německá automobilka Audi oznámila, že s koncem probíhající sezony ukončí svůj program v mistrovství světa vytrvalostních závodů, jehož součástí je i slavná čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans. Výrobce automobilů z Ingolstadtu tak v nejbližší době nenaváže na svých třináct výher v prestižním závodě, které nasbíral v posledních 16 letech. Na druhé straně tím ušetří až sto milionů eur ročně.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Předseda představenstva automobilky Audi Rupert Stadler

Předseda představenstva automobilky Audi Rupert Stadler | Zdroj: Reuters

Audi závodilo v Le Mans v nejsilnější kategorii prototypů nepřetržitě od roku 1999 a od té doby nashromáždilo celkem 13 triumfů, díky čemuž se tato automobilka stala druhým nejúspěšnějším týmem v historii motoristického klání, keré se koná již od roku 1923.

Na největším počtu úspěchů se z jezdců podílel dánský pilot Tom Kristensen, jenž byl součástí osmi vítězných posádek.

Sázka na alternativní pohony

Posledního triumfu Audi dosáhlo v roce 2014, zatímco v posledních dvou ročnících se z vítězství radovalo Porsche. To je přitom součástí stejného koncernu.

S motorsportem však německá automobilka nekončí. „Chceme se soustředit na závody vozů s elektrickým pohonem,“ uvedl předseda představenstva Audi Rupert Stadler.

Tím měl Stadler na mysli především formulový šampionát Formule E, ve kterém se Audi již angažuje a od příští sezony do něj nasadí svůj plnohodnotný tovární tým.

Audi se v motorsportu nevyhýbalo alternativním pohonům ani v minulosti. V roce 2006 jako první vyhrálo v Le Mans s vozem poháněním dieselovým agregátem, o šest let později si pak podobný primát připsalo i se strojem s hybridním pohonem.

Německá firma se ale bude věnovat i závodům automobilů s klasickými spalovacími motory, protože se i nadále bude zúčastňovat německého okruhového šampionátu cestovních vozů DTM.

Jakub Knoll Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme