Češi více utrácí za zábavu. Populární jsou science centra

V Česku přibývá zábavních center, jen za posledních pět let jich vyrostly desítky. Zájem o ně je obrovský - oproti loňsku vzrostl prodej vstupenek více než dvojnásobně. Kromě aquaparků jsou mezi lidmi stále populárnější vědecké nebo zážitkové parky.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Provozní manažerka Techmanie Andrea Pekárová s modely sluneční soustavy od sourozenců Vosových

Provozní manažerka Techmanie Andrea Pekárová s modely sluneční soustavy od sourozenců Vosových | Foto: Techmania Science Center

Zatímco ještě před dvěma lety bylo v Česku jen pár atrakcí, dnes jich jsou desítky. A zájem o ně roste. Třeba největší tuzemský slevový portál prodal oproti loňsku víc než dvojnásobek vstupenek.

„Od ledna letošního roku jsme prodali 200 tisíc vstupenek. Jednak jsou to aquaparky, potom jsou to takové ty dětské koutky spojené třeba s kavárnami, tam vznikají různé kombinace. Ale co je vlastně úplně nový trend, jsou zážitkové parky, poznávání přírody, pravěká tématika,“ potvrdila ředitelka slevového serveru Marie Chytilová.

Přehrát

00:00 / 00:00

Oproti loňsku vzrostl prodej vstupenek do zábavních center více než dvojnásobně

Češi vyhledávají i venkovní sportovní parky nebo nová science centra. Kromě kvízů si tady vyzkouší třeba výcvik kosmonautiky nebo 3D planetárium. Česko se navíc stává atraktivní i pro zahraniční agentury.

„Mezinárodní společnosti, které operují zábavní koncepty, věří, že zákazníci, kteří navštěvují tyto atrakce, budou mít zájem i o návštěvu podobných projektů v rámci své návštěvy České republiky,“ řekl Jan Kotrbáček z analytické společnosti Cushman & Wakefield.

A neméně oblíbené jsou podle žebříčků návštěvnosti i aquaparky. Hned za Pražským hradem a zoologickou zahradou lidé loni nejvíce mířili do vodního ráje Aquapalace Praha. Nejdelší tobogán v republice přilákal více než 800 tisíc návštěvníků.

Za zábavou Češi vyrážejí i do zahraničí. Třeba cestovní kancelář z Berouna, která se specializuje na takové zájezdy, ročně prodá stovky výletů.

„Zaznamenáváme nárůst o desítky procent. Mezi nejoblíbenější zábavní parky patří určitě německý Legoland, třeba ve Francii Marineland nebo se teď začal hodně prodávat zábavní park v Londýně, kde ho udělali ve stylu Harryho Pottera,“ uvedl zástupce cestovní kanceláře Radek Beňo. Evropská centra jsou zhruba o polovinu levnější než ta americká.

Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme