Italská firma třikrát nabízela nejnižší cenu za modernizaci D1, ani jednou neuspěla

Italská stavební firma Serenissima Costruzioni neuspěla podle informací Českého rozhlasu ani ve třetím tendru na modernizaci dálnice D1. A to přesto, že ve všech třech výběrových řízeních nabídla zhruba o 150 milionů korun nižší cenu než další firmy v pořadí. Společnost neuspěla ani s odvoláním u antimonopolního úřadu.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

U Velké Bíteše začala další část modernizace dálnice D1

U Velké Bíteše začala další část modernizace dálnice D1 | Foto: Olga Štrejbarová

„Cenové nabídky porovnávala vládní komise, na každou stavbu byla speciální komise. U dvou úseků bohužel došlo k tomu, že nabídka nebyla zcela úplná, z toho důvodu byl uchazeč vyřazen,“ vysvětluje generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa.

V případě třetího tendru podle něj italská firma dostatečně neprokázala nízkou nabídkovou cenu. „Ceny, které předložil, komise uznala jako mimořádně nízké,“ uvádí Kroupa.

Letos začne modernizace tří úseků

Vedle už probíhajících prací u Jihlavy a Velké Bíteše se tak modernizace D1 rozběhne i na dalších místech. Nejdříve se stavbaři objeví v okolí 30. kilometru mezi Hvězdonicemi a Ostředkem. Tendr vyhrálo sdružení firem Metrostav, Swietelsky a Hochtief s cenou 550 milionů korun.

„Podepsali jsme smlouvu na realizaci s tím, že 30. 4. předáme staveniště. Reálné omezení bude záležet na tom, jak se zhotoviteli podaří vyřídit uzavírky. Předpokládáme, že od 30. 4. zhruba do 14 dnů by mohli být vidět,“ říká šéf ŘSD.

Modernizace D1 v roce 2015 | Foto: Český rozhlas

Modernizace by měla na jaře začít také v úseku z Měřína do Velkého Meziříčí. „Dálnici D1 u Měřína bude realizovat druhá nejvýhodnější nabídka, sdružení firem Eurovia a Strabag,“ upřesňuje Jan Kroupa.

A jasnější už je i situace na úseku mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Koncem týdne totiž vypršel termín, dokdy italská společnost mohla podat námitku k Úřadu na ochranu hospodářské soutěže. Podle informací Českého rozhlasu to však neudělala. Vítězem tak je společnost Skanska, která úsek zmodernizuje za 452 milionů korun.

Plánované dokončení: rok 2020

Původně se všechny tři zmíněné úseky měly modernizovat už loni, kvůli průtahům se stavebním povolením se začne až teď. Podle generálního ředitele ŘSD zatím platí původní plán dokončení modernizace dálnice D1.

„Pan ministr požádal, aby rok 2020, který byl na začátku, byl dodržen a naopak aby se ještě zkrátil. Což je meta, ke které se přibližujeme a chceme ji udržet,“ potvrzuje Jan Kroupa. ŘSD by podle něj mohla modernizaci urychlit například tím, že by se zvětšil rozsah jednotlivých opravovaných úseků.

ČRo, Eva Kézrová, Mirko Kašpar Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme