Servisní akce Škody k dieselům začne koncem 1. čtvrtletí. Zda bude povinná, se neví

Německý úřad pro motorová vozidla schválil, že 90 procent aut, u kterých automobilka Volkswagen manipulovala s měřením emisí, potřebuje technické úpravy. Servisní akce se týká i české Škody. Ministerstvo dopravy proto zvažuje, jestli návštěva servisu bude pro majitele dotčených aut povinná, nebo dobrovolná.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Auto v servisu (ilustrační foto)

Auto v servisu (ilustrační foto) | Foto: Ondřej Jánoška

O tom, zda budou muset řidiči škodovek do servisu povinně, rozhodne ministerstvo podle mluvčího Tomáše Neřolda do konce letošního roku.

„Jde o právně velmi složitou věc a my potřebujeme znát také názor homologační autority pro Škoda Auto. Ta je ve Velké Británii, a pan ministr právě proto pojede do Británie jednat v prosinci. Teprve po této návštěvě uzavřeme zásadní otázku, jestli akce bude povinná, nebo dobrovolná,“ uvedl Neřold.

Přehrát

00:00 / 00:00

Servisní akce Škody k dieselům začne koncem 1. čtvrtletí. Podrobnosti zjišťoval Luděk Hobáček

Nejdříve by automobilka svolala řidiče s motory 2.0 TDI a 1.6 TDI. Jako poslední by přišly na řadu naftové motory s obsahem 1,2 litru, kterých je postiženo nejméně. Celá servisní akce by mohla začít už na konci čtvrtletí příštího roku.

„V každém případě ale majitelé těchto aut nic nezpůsobili, a pokud by nakonec došlo k tomu, že by museli do servisu, tak by to určitě nemělo být bez nějaké kompenzace od výrobce,“ doplnil mluvčí ministerstva Tomáš Neřold.

V podezření jsou další automobilky

Aféra Dieselgate propukla letos v září, kdy americká Agentura pro životní prostředí informovala, že v USA jezdí půl milionu vozů VW vybavených dieselovými motory typu EA 189 s normou Euro 5, které jsou schopné obcházet homologační emisní měření. Koncern následně přiznal, že celkem po světě jezdí 11 milionů vozů s problematickými motory.

Problém s emisemi se ale netýká jen německého koncernu. Nově čelí kritice také francouzská automobilka Renault. Podle testů německé ekologické organizace Deutsche Umwelthilfe byly u modelu Espace se zahřátým motorem hodnoty oxidu dusíku pětadvacetkrát vyšší, než je povoleno. Automobilka reagovala prohlášením, že Espace odpovídá daným předpisům.

Před měsícem odmítl podobná tvrzení u modelu Zafira i vlastník německé automobilky Opel, americký koncern General Motors. Evropská komise už pracuje na zpřísnění pravidel pro měření emisí.

ČRo, Luděk Hubáček Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme