Silničářům začala pohotovost zimní údržby, na počasí musí dávat pozor i řidiči

Dnes začíná silničářům pohotovost zimní údržby. Ačkoliv je počasí zatím spíše podzimní, podle zákona musí být od začátku listopadu až do konce března připraveni kdykoli zajistit sjízdnost silnic. Řidiči by zároveň ode dneška měli pozorně sledovat počasí, pokud se na silnicích objeví souvislá vrstva sněhu, ledu a námrazy, nebo se takové počasí dá očekávat, musí mít na autech zimní pneumatiky.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Silničáři mají v terénu často veškerou techniku

Silničáři mají v terénu často veškerou techniku | Foto: František Tichý

Na některé silnice navíc mohou silničáři už dnes dát značku „zimní výbava“. Ta podle Tomáše Neřolda z ministerstva dopravy přikazuje použití zimních pneumatik bez ohledu na počasí.

„Je na rozhodnutí obcí, kde ji umístí, většinou to bývá v horských oblastech. Tato značka znamená, že vozidlo musí mít zimní pneumatiky i v případě, že je třeba příznivé počasí,“ vysvětluje.

Zákon udává také minimální hloubku dezénu - minimálně 4 milimetry u osobního automobilu. Potom už prý pneumatika nemá potřebné vlastnosti, aby v zimních podmínkách na silnici takzvaně držela, dodává Neřold.

Silničáři musí být ode dneška připraveni kdykoliv zajistit sjízdnost silnic.

„Do doby než napadne sníh, chodíme normálně na denní směny, akorát máme pohotovosti na noční. Když se spustí zima, tak začneme chodit na noční, a když nesněží, tak se dělají náhradní práce jako oprava/nátěr značek. Samozřejmě, když začne sněžit, tak okamžitě všeho necháme a jedeme ven,“ popisuje řidič sypače Karel Konečný.

Rozdíly v krajích

Výjimku v systému tvoří Karlovarský a Zlínský kraj, kde budou i letos silnice ošetřovány pomocí pilotního projektu, který upřednostňuje paušální platby před platbou za ujeté kilometry.

V ostatních krajích se nic nemění, potvrzuje ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Jan Zouhar.

„Otázkou je, jak to bude v příštím roce, protože soutěž, kterou ministerstvo dopravy prosazuje, je nadále připravována. Řekl bych, že zlomový rok bude 2017, jakým způsobem se údržba komunikací vlastně bude vyvíjet.“

Eva Kézrová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme