Zbývající část Pražského okruhu se má začít stavět nejpozději v roce 2019

Mýtná brána na Pražském okruhu - Foto: Tomáš Adamec

Mýtná brána na Pražském okruhuFoto: Tomáš Adamec

Připravovaná část silničního okruhu kolem Prahy mezi dálnicí D1 a královéhradeckou D11 by se měla začít stavět do konce roku 2019. Plnění harmonogramu stavby, kterou nedávno ministerstvo dopravy vyřadilo z prioritních projektů, pro které nebude nutné opakovat proces EIA, pohlídá nově založená pracovní skupina. Měli by ji tvořit zástupci dotčených ministerstev a hlavního města. Novinářům to řekl premiér Bohuslav Sobotka.

„Stavba (Pražského okruhu) je klíčová nejen pro Prahu a Středočeský kraj, ale je prioritní a strategická pro celou Českou republiku, protože na ni postupně navazuje většina českých dálnic,“ prohlásil premiér. 

Úsek 511 nemá územní rozhodnutí ani platné posouzení vlivu stavby na životní prostředí EIA. Staré posudky vypracované podle zákona platného ještě před vstupem ČR do EU přestala unie uznávat. 

Nová dokumentace vlivů na životní prostředí (EIA) by podle nedávného vyjádření ministerstva dopravy mohla být hotová v únoru příštího roku. V ideálním případě by pak posuzování vlivů na ministerstvu životního prostředí trvalo dalších šest měsíců, což potvrdil i ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO). 

Krnáčová: Nedostavěním si Praha podřízne budoucí rozvoj 

Podle pražské primátorky Adriany Krnáčové (ANO) je dostavba Pražského okruhu klíčovým projektem. „Když Praha nedostaví tuto část okruhu, zásadně si ‚podřízne‘ budoucí rozvoj. A to nikdo z nás nechce,“ uvedla Krnáčová. 

Úsek 511 měří přes 12 kilometrů a jsou na něm plánovány čtyři mimoúrovňové křižovatky. Součástí stavby, která propojí obě dálnice, jsou dva tunely. Celý Pražský okruh měří zhruba 80 kilometrů, nyní je v provozu jen asi polovina. 

Autor:   ČTK

Nové články v rubrice

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace