Na problematických mostech v Ostravě-Přívozu klesne rychlost na 30 km/h

Dvojici mostů na dálnici D1 v Ostravě-Přívozu čekají další dopravní omezení. Ani méně poškozená stavba totiž neprošla zátěžovými testy. Na obou mostech tak Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) svede dopravu do jednoho pruhu a nejvyšší povolenou rychlost dále omezí na 30 kilometrů v hodině. Vozidla nad 3,5 tuny mají vjezd zakázán.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Měření nosnosti dálničního mostu

Měření nosnosti dálničního mostu | Foto: Martin Knitl

V budoucnu prý ale není vyloučeno, že se obě konstrukce zavřou úplně. Záležet bude na počasí, nízké teploty totiž mohou stav mostů dále zhoršit.

„Ukazuje se, že lepší most z obou dvou – přičemž ten horší jsme pro jeho vážný stav ani netestovali – se velmi blíží stavu toho horšího,“ konstatuje Jan Rýdl z ŘSD.

Přehrát

00:00 / 00:00

Problematické mosty v Ostravě jsou v alarmujícím technickém stavu, říká Jan Rýdl z Ředitelství silnic a dálnic

Zátěžové zkoušky u poškozenějšího mostu si podle něj výslovně nepřál zhotovitel, tedy společnost Eurovia. A to v obavě, aby nedošlo k nevratným škodám.

„U toho horšího jsme měli spočítáno, že tam, kde má být normální zatížitelnost 32 tun, je v tuto chvíli 3,6. A máme výsledky, které říkají, že pravděpodobně během pár týdnů se k této hodnotě dostaneme také. To znamená, že oba mosty jsou v naprosto alarmujícím technickém stavu,“ přibližuje Rýdl závěry pátečních testů.

Od září nesmějí na oba mosty v Ostravě-Přívozu vjíždět kamiony, rychlost osobních aut byla tehdy omezena na 50 kilometrů v hodině. Podle Ředitelství silnic a dálnic jsou totiž v konstrukcích praskliny.

ŘSD: Zřícení zatím nehrozí

Společnost Eurovia, která mosty před šesti lety postavila, ale už delší dobu tvrdí, že obě stavby jsou použitelné, i když s výhradami. Zátěžové zkoušky pak firma označila za bezpředmětné a neprůkazné.

„ŘSD jako majitel komunikace zcela zanedbal správu o mosty. Především takzvanou rektifikaci, to znamená jejich vyrovnávání,“ uvedla před časem mluvčí Eurovie Iveta Štočková. Mosty prý mohou dál využívat vozidla do 24 tun.

Po dobu sporu se stavební firmou Eurovia se stav mostů stále zhoršuje. Arbitráž má pokračovat nejdříve po 15. lednu.

„Očekáváme, že zimní období se na vadách mostů podepíše, nicméně už současný stav nás vede k tomu, že obě konstrukce velmi pečlivě neustále monitorujeme. Bezprostřední zřícení nehrozí,“ ujišťuje Rýdl.

Omezená bude rychlost také na 15kilometrovém úseku dálnice u Ostravy, který je nejvíc zvlněný.

Problematické mosty na dálnici D1 v Ostravě-Přívozu | Foto: Český rozhlas

Petr Jansa Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme