Do tří let by v Plzni mohla začít stavba východního okruhu, odvede auta z centra města

Do roku 2018 by v Plzni mohla začít stavba východního okruhu. Silnice první třídy číslo 20 má odvést podstatnou část dopravy z centra města. Spojila by Severní předměstí s dálnicí D5, a odvedla tak z centra auta mířící od Mostu a Karlových Varů směrem na Prahu a naopak.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Obchvat Plzně. Řidiči mohou nově využívat první část západního okruhu

Obchvat Plzně. Řidiči mohou nově využívat první část západního okruhu | Foto: Krajský úřad Plzeňského kraje

Východní okruh bude kopírovat železniční trať. Protože jde o silnice první třídy, investorem bude stát, respektive Ředitelství silnic a dálnic. Trasu obchvatu popisuje náměstek primátora Petr Náhlík z KDU-ČSL.

„Měla by vést od severu na jih a spojovat severní okraj města Plzně, tedy výpadovku na Karlovy Vary a Žatec, s dálnicí. Tato trasa je v územním plánu od roku 1995 a je vedena v souběhu s železničními tratěmi, konkrétně tedy s železniční tratí na Žatec a Budějovice,“ upřesňuje Náhlík.

Dlouhou dobu se diskutovalo o tom, z jakého směru začít stavět. Nakonec se město s Ředitelstvím silnic a dálnic dohodlo, že lepší to bude od severu, tedy od křižovatky Plaská - Studentská směrem k novému mostu v Jateční ulici a dál směrem na Koterov.

Přehrát

00:00 / 00:00

Do tří let by v Plzni mohla začít stavba východního okruhu. Odvede auta z centra. Podrobnosti zjišťovala redaktorka Jana Kosová

„Na trase je vykoupena zhruba třetina pozemků. Zbývá tedy vykoupit nebo posměňovat ten zbytek,“ říká Náhlík a dodává:

„Tato trasa by velmi odlehčila rekreační oblasti Boleveckých rybníků a snížila transit centrem města. Umožnila by vozidlům směřujícím od Prahy na Karlovarsko vynechat centrum města.“

V současnosti zpracovává Ředitelství silnic a dálnic projektovou dokumentaci na první úsek v délce zhruba kilometr a půl. Náklady by se podle náměstka plzeňského primátora pohybovaly kolem 450 milionů korun. Třetinu by zaplatilo město a dvě třetiny stát.

„Lidé, kteří používají toto spojení, jezdí v této chvíli po stávající komunikaci po březích kolem Boleveckého rybníka. Nová trať by vedla z druhé strany žatecké trati, takže v místě železniční zastávky Bílá Hora by silnice vedla pod železniční tratí a pokračovala by v polích pod Mikulkou mimo obytnou zástavbu,“ přibližuje Náhlík.

Východní okruh je podle právě vznikajícího plánu udržitelné mobility jednou z priorit mezi silničními stavbami ve městě, spolu s okruhem západním.

Jana Kosová, Anna Jadrná Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme