Dodavatelé už odstranili z Blanky poničené kabely, termín otevření prý dodrží

Z pražského tunelu Blanka už zmizela většina kabelů, které v roce 2013 zničila voda. Právě kvůli nim se letos na jaře znovu posunul termín zprovoznění stavby. Podle současného harmonogramu by se první řidiči měli komplexem projet nejpozději v polovině září.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tunel Blanka

Tunel Blanka | Foto: Filip Jandourek

„Zatím to není zcela přesně změřené, ale zatím hovoříme o tom, že bylo vytaženo 15 kilometrů vadných kabelů,“ říká Pavel Kočiš, mluvčí společnosti Inženýring dopravních staveb (IDS), která má na starosti stavební dozor v Blance.

Ne všechny zničené kabely ale musí tunelové rozvody opustit. „Některé se pouze odpojují a nechávají se tam ležet jako takzvané mrtvé kabely,“ dodává náměstek pražské primátorky pro dopravu Petr Dolínek z ČSSD. Jejich délku ale zatím dodavatelé přesně neznají.

Přehrát

00:00 / 00:00

Dodavatelé už odstranili z Blanky všechny poničené kabely. Zda se jim podaří dodržet termín otevření, zjišťovala Veronika Neprašová

Kabely v Blance poničila už v létě 2013 voda. Zčásti ta z přívalových dešťů, která do tunelů natekla tehdy ještě neuzavřenými rozvody, a zčásti voda z podloží, která prosákla přes tunelový plášť.

O jak vážný problém jde, se začalo ukazovat loni na podzim. Výsledkem pak byl další odklad slavnostního otevření stavby. Už po páté. V pořadí šestý avizovaný termín by už ale podle Pavla Kočiše měl být tím skutečně posledním.

„Všichni zhotovitelé a jejich dodavatelé podepsali závazný harmonogram. Tento harmonogram se zatím daří plnit,“ ujišťuje mluvčí firmy IDS.



Harmonogram by ale mohly narušit problémy s dalšími kabely. Ne všechny kabely totiž voda zničila úplně, některé jen poškodila. A právě ty by mohly postupem času také přestat fungovat. Jenže podle Petra Dolínka se město musí řídit jasně danými pravidly.

„Je věc odborníků, co budou měnit. Z pohledu Prahy můžeme měnit pouze ty kabely, které jsou pod nějakou normou, protože nemůžeme svévolně jenom tak vyměňovat a platit nějaké kabely, které jsou nyní funkční,“ podotkl náměstek.

Z preventivních důvodů tak alespoň dodavatelé zvýšili původní normu vodivosti - jeden ohm na kilometr na pětinásobek. Všechny kabely, u kterých naměřili nižší hodnoty, nahradí nové.

Tunelem poprvé 20. srpna, nejpozději v září

Aktuální a podle tvrzení dodavatelů zatím také definitivně poslední termín, od kterého se šest kilometrů dlouhým komplexem začne skutečně jezdit, stanovil Inženýring dopravních staveb jako správce stavby na 20. srpna.

„Toto je datum, ke kterému budeme směřovat na základě žádosti, kterou vznesl na kontrolním dnu pan radní pro dopravu Dolínek. Patnáctého září je určitá rezerva,“ uzavírá Pavel Kočiš.

Tunelový komplex spojující Troju se Strahovským tunelem se podle původních plánů měl pro řidiče otevřít už v roce 2011.

Tunel Blanka | Foto: Český rozhlas

Veronika Neprašová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme