Letos už bude D1 bez nočních uzavírek, jediný most se zboural o víkendu

Neprůjezdná dálnice D1 kvůli mostům v modernizovaných úsecích je už tradicí českých prázdnin. Letos už ale žádná další noční uzavírka nebude. Nedělní zavření dálnice na 34. kilometru kvůli demolici mostu bylo první a zároveň poslední.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Demolice mostu na dálnici D1 u Ostředku

Demolice mostu na dálnici D1 u Ostředku | Foto: ŘSD ČR, Evžen Jahoda

„Je to zajímavé stát na dálnici, když tady nic nejezdí. Je tu krásné ticho. Jinak pořád slyšíme, jak auta jezdí po panelech,“ svěřoval se v neděli v noci jeden z přihlížejících obyvatel z nedalekého Ostředku a pozorně sledoval práci dělníků, zatímco druhý mladík vysvětloval, proč se přišli podívat:

„Přišli jsme proto, že je to ‚náš‘ most. Tak tu nesmíme chybět."

Jako by tušili, že podobnou scenérii hned tak někdo neuvidí. Mostní nadjezd u Ostředku letos totiž jako jediný ustoupí modernizaci.

Přehrát

00:00 / 00:00

Na dálnici D1 už dělníci letos nebudou bourat žádné mosty. O chystaných omezeních mluví Eva Kézrová

„Myslím, že mohu říct, že už letos žádné bourání mostu ani pokládka mostu nás nečeká," potvrdil vedoucí silničněsprávního úřadu ministerstva dopravy Ján Skovajsa.

Dálnice D1 se kvůli modernizaci rozšiřuje na každé straně o tři čtvrtě metru, a to proto, abychom po celou dobu oprav mohli jezdit ve dvou pruzích. Staré mostní nadjezdy jsou ale užší, a proto je dělníci musí zbourat a pak znovu postavit.

Po novém až na jaře

Podle Františka Poláka z Metrostavu se motoristé u Ostředku po novém mostě projedou až na jaře:

„Do konce roku bychom chtěli udělat hrubou stavbu nového přemostění. V zimě pak samozřejmě musíme přestat s pracemi. Komplet celé bychom to chtěli dokončit do května.“

A přestože po celou dobu pojedou všechna auta přímo přes obec, pak i místní vědí, že na nuceném bourání mostu nakonec vydělají.

„Myslím si, že byl dost špatný a chtěl už vyměnit. Když se na něj najíždělo, tak tam byly slyšet velké rány. Už si asi sednul,“ dodává jeden z mladíků.

Zatím se ale v pravém pásu dálnice na 34. kilometru povalují zbytky jeho trosek, a proto řidiči jezdí na Brno jen jedním pruhem.

Od víkendu ale pojedou opět ve dvou pruzích na své polovině vozovky, zatímco dělníci budou mezi Hvězdonicemi a Ostředkem až do podzimu pracovat ve středním dělicím pásu.

A podobné omezení začne v polovině července i na opačném konci dálnice - u Kývalky, kde se zatím pracuje jen u exitů.

„Z pohledu řidičů bude stále zachován provoz ve dvou jízdních pruzích v každém směru jízdy po celé délce čtyř kilometrů mezi Ostrovačicemi a Kývalkou,“ upozorňuje Skovajsa.

U Bíteše brzy bez omezení

U Větrného Jeníkova i Velké Bíteše už dělníci finišují s novým povrchem a v polovině prázdnin by už tudy řidiči měli jezdit podle Skovajsy bez omezení:

„Práce by měly být ukončeny v průběhu července, popřípadě na začátku srpna. Následovat by měly pouze dokončovací práce.“

Kvůli odstraňování mobilních svodidel se tudy den nebo dva pojede jedním pruhem.

Eva Kézrová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme