Masarykovo nádraží zachránila krize
Pražští radní se rozhodli vyřadit z územního plánu hlavního města dvanáct navrhovaných změn. Na byty na Masarykově nádraží proto zapomeňte. Secesní budova Masarykova nádraží a jeho bezprostředního okolí přitom poutala největší pozornost.
Kromě výstavby bytů a kanceláří se například objevila i informace, podle které by nádraží mělo přestat fungovat pro vlakovou dopravu.
"Masarykovo nádraží bude v provozu dokud nebude fungovat takzvaný projekt 'Prahy kolejové' neboli pražský S-Bahn. Polovina nevyužitého prostoru by navíc měla být do deseti let využita jiným způsobem a zbytek bude fungovat do doby, než bude Masarykovo nádraží zrušeno," popisuje budoucnost nádraží pražský radní Martin Langmajer z ODS.
O budoucnosti pražského Masarykova nádraží mluvili v poledních Ozvěnách dne pražský radní Martin Langmajer, primátor Pavel Bém a zastupitelka hlavního města za Stranu zelených Zuzana Drhová.
Chystané změny se odkládají kvůli zmenšenému zájmu developerů a protestům městských částí Praha 1 a Praha 8. Podle primátora Pavla Béma bude trvat přibližně půl roku, než se změny do územního plánu opět vrátí:
"Já si myslím, že to není možné zvládnout v řádu týdnů. Je to otázka na předkladatele, žadatele a investora. Troufnu si odhadnout, že v některých případech to bude v řádu měsíců až let. V případě Masarykova nádraží je možné, že se nám vrátí v březnovém možná dubnovém jednání rady a následně zastupitelstva."
Hlavní slovo mají developeři
Postup pražské radnici mimo jiné kritizuje i zastupitelka hlavního města Prahy za Stranu zelených Zuzana Drhová. Podle ní by o rozvoji tak významných míst v centru města měla rozhodnout širší společenská diskuze a ne vlivné developerské společnosti:
"Tato území je nutné řešit v širších souvislostech města a nejen jako vydělené plochy dílčích developerských projektů. Já doufám, že se podaří vrátit tato území do režimu přípravy územního plánu tak, jak by to mělo být."
Drhová si zároveň myslí, že celý projekt byl zastaven díky ekonomické krizi. Zároveň pražská zastupitelka upozorňuje, že pokud by krize nesehrála svou roli, obří developerské projekty by se realizovaly.
Změny a vývoj pokračují na celém území hlavního města
Profesor Karel Maier z Fakulty architektury ČVUT ve vysílání Rádia Česko o rozvoji Prahy
Nový územní plán Prahy si můžeme prohlédnout na internetu - na stránkách magistrátu, který čeká, že se mu sejde na dvacet tisíc připomínek.
Profesor Karel Maier z Fakulty architektury ČVUT k rozvoji metropole zdůraznil potřebu nových bytů, ale v součinnosti s dalšími urbanistickými prvky, jako jsou zeleň nebo občanská vybavenost. Jak řekl ve vysílání Rádia Česko, jinak budou pražská sídliště dál jen noclehárnami.