Ostrava zdraží jízdné v MHD. Podle ekologů to zhorší smogovou situaci

Koncentrace polétavého prachu na severu Moravy dnes opět několikrát překročily dané limity a meteorologové varují před možnou smogovou situací a vyhlášením signálu regulace na Třinecku. Situace se podle ekologů může ještě zhoršit, jestli víc lidí než dosud vymění MHD za osobní auto. Ostravský magistrát přesto trvá na tom, že příští rok zdraží jízdné v místní hromadné dopravě.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ostrava

Ostrava | Foto: Tomáš Adamec

Milan Kováč z ostravské pobočky Hnutí Duha hodnotí rozhodnutí ostravské radnice jako krok špatným směrem. Doprava je podle něj jedním z velkých zdrojů znečištění v Ostravě.

„Bohužel dopravní politika města Ostravy je postavena na tom, že posiluje silniční dopravu a znevýhodňuje hromadnou. Takže vlastně generuje stále novou a novou dopravu a tím i nové znečištění,“ uvedl v Ozvěnách dne.

Přehrát

00:00 / 00:00

O záměru ostravské radnice zdražit jízdné v MHD jsme v Ozvěnách dne hovořili s Milanem Kováčem z ostravské pobočky Hnutí Duha.

Ostrava argumentuje tím, že město peníze na větší dotace hromadné dopravy nemá. Radnici tak prý nezbývá nic jiného než zvednout jízdné. S tím Kováč nesouhlasí. Podle něj jde spíš o rozložení investic.

„Město Ostrava vynakládá poměrně velké investice na budování nových parkovišť a zkapacitňování nových komunikací. A to neřeší problém dopravy, naopak situaci ještě zhoršuje,“ řekl. Podle něj také chybí dostatečná propagace předností hromadné dopravy v Ostravě.

MHD zdarma při vyhlášení smogové situace

Za krok dobrým směrem označil ekolog záměr ostravského magistrátu, že při vyhlášení stavu regulace - kvůli prudkému zvýšení škodlivin v ovzduší – by mohla být MHD zdarma. Zároveň však dodal, že problém je v celé koncepci dopravy, kterou je podle něj potřeba změnit směrem k podpoře hromadné dopravy.

„Myslím si, že je to jednak určitý stereotyp myšlení, který tady přetrvává ještě z dob komunismu. Třeba na západě tento způsob přístupu k dopravě už dávno opustili. A druhou věcí je také lobbing velkých stavebních firem na budování nových cest,“ řekl.

Katarína Brezovská, Veronika Sedláčková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme