Aktivovat Lítačku může být problém, ráno a večer kvůli kartě vypadávají validátory

Noví uživatelé karty Lítačka, která má v Praze postupně nahradit jinou kartu opencard, mají problémy s přehráním kuponů ze starých karet na nové. Vypadávají validátory.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Legitimace na pražskou hromadnou dopravu tzv. Lítačka

Legitimace na pražskou hromadnou dopravu tzv. Lítačka | Foto: Filip Jandourek | Zdroj: Český rozhlas

Mnoho lidí využilo možnost nechat si poslat Lítačku až domů poštou, aby nemuseli stát fronty na výdejních místech. Aktivovat takto získané karty ale můžete jen ve stanicích metra ve validátorech.

Ty však už od začátku týdne nefungují, respektive často vypadávají. Validátory patří Dopravnímu podniku hlavního města Prahy, ne městské společnosti Operátor ICS, a. s., která Lítačku spravuje.

„O problému víme. Lidé si nemohou přehrát kupon z opencard na Lítačku,“ dozvíte se na infolince Lítačky. Na otázku, kdy budou validátory opět fungovat, odpověděla operátorka, že neví, protože dopravní podnik s nimi nekomunikuje.

Lidé jsou s novou kartou nespokojeni, jak se dozvíte na sociálních sítích. „Chtěl jsem si ušetřit cestu do předprodeje tím, že ji objednám online. Výsledek: 1. cesta na poštu pro zásilku do vlastních rukou (+ zdvořilé odmítnutí nabídky stíracích losů), 2. cesta k validátoru, 3. dotaz u okénka, 4. cesta do předprodeje, 5. frustrace,“ stěžuje si jeden uživatel.

V posledních dnech se na facebookových stránkách Lítačky objevila zpráva, že problém stále přetrvává a že ho dopravní podnik zatím nedokáže vyřešit. „Zdá se, že jsou přetížené servery,“ píše Lítačka. Výpadky se dějí zejména mezi 8.00 – 9.00 ráno a 17.00 – 18.00 večer. Výhodné je proto navštívit validátor v jiném čase.

To potvrzuje i tiskový mluvčí Dopravního podniku hlavního města Prahy Jiří Štábl. „Jednou z možností je, že systém validátorů je přetížen, denně jsou vyráběny tisíce nových karet, které si přehrávají kupony z původních karet. Závada je odstraněna vždy do maximálně hodiny. Na odstranění závady usilovně pracujeme a všem cestujícím bychom se touto cestou rádi omluvili za způsobené komplikace,“ dodává.

Petr Jadrný Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme