Klíčová silnice mezi Ostravou a Opavou se otevírá, lidé na ni čekali léta
Řidiči na Ostravsku se dnes odpoledne poprvé projedou po úplně nové silnici, která spojí Ostravu a Opavu. I když je to jen desetikilometrový úsek silnice první třídy, pro celý Moravskoslezský kraj má význam srovnatelný s dálnicí. Na propojení Ostravy se západní částí regionu se totiž čekalo mnoho let.
Nová cesta kolem hrabyňských kopců se stavěla, pak nestavěla, peníze byly a pak zase nebyly.
„Je to takový typický český blázinec,“ konstatuje starostka Velké Polomi Ludmila Bubeníková ze Starostů a nezávislých.
Mezi Opavou a Ostravou se otevírá nová úsek silnice I/11. Problémy, které stavbu provázely, připomíná Martin Knitl
Právě Velká Polom je jednou z obcí, kde se lidé nemohli dočkat, až jim pod okny nebudou denně jezdit tisíce aut a kamionů.
Když stavbu nové komunikace tehdejší ministr dopravy za Věci veřejné Vít Bárta na dva roky pozastavil, vzniklo kvůli boji o peníze i sdružení obcí. Pětatřicet tisíc lidí, kteří podepsali petici, nakonec uspělo.
Mimořádně náročná přeložka silnice první třídy číslo 11 s padesát metrů vysokým mostem odvede auta ze staré císařské cesty. Cesta mezi Opavou a Ostravou městy se zkrátí téměř o pět minut a zároveň bude bezpečnější. Právě na staré silnici se totiž často stávaly nebezpečné nehody.
Ještě ale není hotové všechno. Zbývá dokončit napojení na Rudnou ulici v Ostravě, která auta dostane rovnou na dálnici D1.