Magistrát chce změnit řízení provozu v tunelech. Doufá v kratší kolony před Mrázovkou

Kolony na Jižní spojce nebo ve Strakonické v Praze by mohly být v budoucnu kratší. Magistrát hlavního města jedná o úpravě řízení provozu v tunelech Blanka a Mrázovka. Změny by podle radního pro dopravu Petra Dolínka z ČSSD umožnily méně často zavírat vjezdy do tunelu. Právě tím teď dispečink dopravu reguluje.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tunel Blanka v provozu

Tunel Blanka v provozu | Foto: Kamila Schusterová | Zdroj: Český rozhlas

„Ve směru z jihu na sever jsou největšími problémy výjezdy ze Strahovského tunelu, kde je omezena rychlost na 50 kilometrů v hodině,“ vysvětluje vedoucí oddělení řízení dopravy v Dopravním informačním centru Petr Říha.

Ve špičkách auta téměř zastavují, což je problém, protože v pražských tunelech se kolony kvůli bezpečnosti tvořit nesmí. „Následně řídicí systém to vyhodnotí jako kolonu a začne tunel uzavírat,“ dodává Říha.

Dalším důvodem regulování vjezdu do tunelu je výjezd z Blanky v Troji a napojení na Most Barikádníků, i tam se ve špičce tvoří kolony. Magistrát už řešení problému hledá. „Není to jednoduché a snažíme se najít nějaký algoritmus ve fungování, abychom zvýšili propustnost a co nejméně museli tento regulační prvek používat,“ říká Dolínek.

Podle údajů Zelené vlny se kolony na Jižní spojce i na Strakonické tvoří prakticky každý den. Špatné dopravní situaci v Praze pomůže podle silničářů až dobudování celého Pražského okruhu nebo alespoň úseku mezi Běchovicemi a hradeckou dálnicí.

Ondřej Jánoška Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme