Modernizace trati Plzeň - Domažlice se asi obejde bez velkých záborů pozemků

Modernizace železniční trati Plzeň - Domažlice by se měla odehrávat v současné stopě. Oznámila to Správa železniční dopravní cesty na prezentaci v Holýšově na Domažlicku. Cílem setkání bylo uklidnit starosty dotčených obcí a obyvatele Holýšova. Ti se obávali velkých záborů a demolic kvůli stavbě nové dvojkolejné železnice. Proto také tisícovka z nich podepsala protestní petici.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Železniční trať

Železniční trať | Foto: Matzsoca, Dreamstime Stock Photos, Stock Free Images

„Původní obavy byly z toho, že řekli, že nám vezmou půl zahrady. Máme tam zahrádku s chatou, jsou tam ale i lidé, kteří tam mají rodinné domky. Vzbudilo to tedy pobouření,“ říká Rudolf Degelmann, který společně s dalšími lidmi na prezentaci SŽDC v Holýšově zaplnili kinosál.

„Vysvětlili to a řekli, že tady bude jen jednokolejka. Ale nějak se mi to nelíbí. Vyčerpali jsme ale všechny možnosti, nyní budeme čekat,“ dodal Degelmann.

Přehrát

00:00 / 00:00

Modernizace železniční trati Plzeň - Domažlice by se měla odehrávat v současné stopě. Na prezentaci SŽDC natáčela Martina Klímová

Správa železniční dopravní cesty představila nejschůdnější variantu. Podle ní povede modernizovaná trať z Plzně do Domažlic na většině území po současných kolejích a budou nutné pouze menší zábory kvůli stavbě protihlukových stěn a trakčních stožárů.

„Osobně jsem spokojený hlavně s tím, že to obyvatele města postihne minimálně. Někdo možná bude mít za plotem zahrádky stožár, ale možná taky ne. Sami ti pánové ještě nevědí, kde budou stavět protihlukové stěny, jestli je tam budou stavět. To se vše ještě uvidí. Ale drastické zabírání pozemků a bourání snad nebude,“ uvádí starosta Holýšova Jan Mendřec z ČSSD, který prezentaci sledoval.

Schválený krajský územní plán má sice některé pozemky jako rezervu pro novou vysokorychlostní trať Plzeň - Domažlice - státní hranice. Podle Pavla Paidara ze SŽDC ale zatím tato varianta nepřipadá v úvahu:

„Místní občany jsme uklidnili tím, že dopad na území není takový, jak se obávali. Samozřejmě výhledově, kdyby se někdy v budoucnu vysokorychlostní trať budovala, by byly jejich obavy na místě. Proto ochrana územního plánu pro budoucí trasu."

„Ve studii proveditelnosti jsme posuzovali celkem deset variant. Nejreálnější vypadá varianta elektrizace stávající trati s novou tratí mezi odbočkou Nová hospoda a Chotěšovem. Po dokončení by se dalo expresy mezi Plzní a Domažlicemi jezdit za 35 minut," dodává Paidar.

Tato varianta musí ještě projít schvalovacím řízením na Ministerstvu dopravy. Elektrifikace trati Plzeň - Domažlice - Česká Kubice by se měla uskutečnit v letech 2019 až 2025.

Martina Klímová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme