Na Křižíkovu trať z Tábora do Bechyně se vrací historické vlaky

Na první elektrifikovanou železnici v někdejším Rakousko-Uhersku se dnes vrací dva historické stroje. Pravidelnou víkendovou přepravu cestujících bude na trati mezi jihočeským Táborem a Bechyní až do konce prázdnin zajišťovat legendární elektrická lokomotiva Bobinka z roku 1954.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Původní elektrický vůz, který jezdil na elektrické dáze Tábor-Bechyně

Původní elektrický vůz, který jezdil na elektrické dáze Tábor-Bechyně | Foto: licence GNU Free Documentation License, Rainerhaufe

„Vlak patří k tomu, co člověk málokdy na kolejích potká. V depu Tábor jsou k dispozici dvě historické elektrické lokomotivy z roku 1954, které byly dodané cíleně pro trať Tábor – Bechyně. A ty se budou střídat v čele historických souprav, které budou v létě nasazovány na místo běžných vlaků,“ upřesňuje znalec železniční historie Jan Šatava.

K Bobince patří dva osobní vagóny, které přes zimu dostaly nový červený nátěr. Jedná se o původně německé vozy z třicátých let minulého století, které se do Čech dostaly za Protektorátu a po válce zde zůstaly jako válečná kořist.

Přehrát

00:00 / 00:00

Na první elektrifikovanou železnici v někdejším Rakousko-Uhersku se dnes vrací dva historické stroje, natáčel Jan Kopřiva

Vagóny jsou dost prostorné a dokonce se v nich nachází i bufet, což je na lokálce dost nadstandardní servis. „Je to asi republikové prvenství, kdy na regionálních spojích bude drobné občerstvení. Vychází to z historie, kdy tu občerstvovací koutek byl,“ potvrzuje Marek Plochý, který má u Českých drah na starosti nostalgické jízdy.

Dopravci pamatovali i na přepravu cyklistů. Na vagóny nechali v rámci rekonstrukce navařit speciální, dobově vyhlížející držáky pro přepravu jízdních kol.

V rámci nostalgických jízd se na kolejích objeví i o půl století starší Křižíkův vůz EM 400.0 zvaný Elinka.

„Pro zvláštní fajnšmekry nad rámec těchto pravidelných osobních vlaků, vyjede každých čtrnáct dní původní motorový vůz vyrobený v roce 1903, který má elektrickou výzbroj částečně pamatující Františka Křižíka,“ dodává Jan Šatava.

ČRo, Jan Kopřiva Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme