Nejnebezpečnější silnici na Plzeňsku čeká rekonstrukce. Bude širší a přehlednější

Silnice první třídy mezi Třemošnou a Plzní, která právem patří k nejrizikovějším silnicím v Plzeňském kraji a na které se stalo už mnoho smrtelných nehod, bude bezpečnější. Místo dvou pruhů bude mít čtyři a více se narovná. Bude ale nutné vykácet kus lesa.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Silnice I/9 mezi Českou Lípou a Novým Borem

Silnice I/9 mezi Českou Lípou a Novým Borem | Foto: Tomáš Mařas | Zdroj: Český rozhlas

5. srpna 2016 srážka dvou aut, čtyři zranění včetně malého dítěte. 6. října 2014 sražená chodkyně, svým zraněním podlehla. 3. listopadu 2013 po nárazu do stromu zemřeli dva mladí lidé. Výčet nehod na úseku silnice 1/27 mezi Plzní a Třemošnou by byl dlouhý.

„Byť tento úsek je celkem v rovině, je natolik rozvlněn, že je tam hodně nepřehledných úseků,“ vysvětluje ředitel plzeňské pobočky Ředitelství silnic a dálnic Zdeněk Kuťák. Proto dojde k úpravě silnice.

Zelená vlna spouští nové call centrum. Nabídne rychlejší a častější dopravní zpravodajství

Číst článek

Ředitelství silnic a dálnic teď čeká na posouzení vlivu stavby na životní prostředí. Pokud takzvaná EIA dopadne dobře, požádá na začátku příštího roku o stavební povolení a pak už zbývá jen výběrové řízení na dodavatele. Stavět by se tedy začalo ve druhé polovině roku. Rozšíření silnice by mělo stát 300 milionů korun.

Proti kácení lesa nikdo neprotestuje

Nová čtyřproudá silnice logicky naváže na čtyři pruhy na konci Plzně a napojí se na obchvat Třemošné. „Principem toho je pokračovat čtyřproudovou komunikací až k Třemošné, tam už pak navazuje dvoupruh, a samozřejmě ještě dořešit další uzlový bod a to je de facto křížení pěšího provozu u Kameňáku s tou naší komunikací, kde by to mělo být vyřešeno mimoúrovňově lávkou pro pěší,“ vysvětlil Kuťák.

Kameňák je Kamenný rybník a je to oblíbené rekreační místo Plzeňanů. Mnozí lidé jezdí k rybníku autem a parkují přímo u silnice - mezi krajnicí a příkopem. Během tropických dní lemují vozovku desítky aut. Po rekonstrukci to nebude možné. A nové silnici také bude muset ustoupit les.

Dálnici z Prahy do Drážďan i přes problémy otevřeme v půlce prosince, slibuje ředitelství

Číst článek

Petr Náhlík, náměstek primátora z KDU-ČSL, tvrdí, že zatím nikdo proti vykácení lesa neprotestuje. „Já si myslím, že lidé tady jsou rozumní, vědí, že to prospěje všem. Lesní plochy jsou natolik rozsáhlé, že to nemá žádný dopad. Mnohem širší pruhy lesa se kácely při výstavbě Rokycanské ulice a také tam nebyl žádný protest. Myslím si, že většina občanů protestuje spíše proti zásahům do zeleně uvnitř města, kde každý strom samozřejmě chybí,“ vysvětlil Náhlík.

Podle místních je rozšíření silnice skvělý nápad. „Jsou tam často nehody, je to přeci jenom výjezd z Plzně, který je hodně frekventovaný. Ty čtyři pruhy tam budou určitě zapotřebí. Škoda lesa trošku, ale zase z druhé strany ustoupit musí,“ řekl Plzeňan Marek Skála.

Jana Kosová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme