Nosiči kufrů budou v nové stanici metra dočasně. Praha chystá trvalejší řešení

V nově otevřené stanici pražského metra Nádraží Veleslavín budou lidem s kufry pomáhat nosiči – ve stanici totiž chybí eskalátory mezi vestibulem stanice a zastávkami autobusů mířících na letiště. S pohyblivými schody původní projekt nepočítal, teď se ukazuje, že budou chybět. Službu portýra bude provozovat Letiště Václava Havla. Město zároveň hledá dlouhodobější řešení.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Metro, nové stanice, Nádraží Veleslavín

Metro, nové stanice, Nádraží Veleslavín | Foto: Filip Jandourek

„Služba bude k dispozici od 7. dubna, a to každý den od páté hodiny ranní do 10. hodiny večerní,“ přiblížil Milan Řehořek z tiskového oddělení Letiště Václava Havla.

Podle pražského radního pro dopravu Petra Dolínka (ČSSD) původní projekt metra s eskalátorem nepočítal, to však ještě bylo v plánu metro až na letiště, na což nedošlo.

Přehrát

00:00 / 00:00

O problémech s eskalátory či parkovacími místy u nových stanic metra mluvil pražský radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD)

„Následně se počítalo, že souběžně s metrem bude ze strany státu vybudována rychlodráha na Kladno, potažmo odbočka na letiště, a to se bohužel také nestalo. Návazně bohužel nedošlo na to, aby do projektu byl eskalátor dán,“ poznamenal Dolínek.

Eskalátory by ve stanici mohly vyrůst alespoň dodatečně.

„Když jsem se na to ptal na dozorčí radě dopravního podniku v lednu, bylo mi řečeno, že to tak již nelze doplnit. Po intenzivní komunikaci posledních týdnů se podařilo zjistit, že by to mělo jít a že by to ani nemělo ohrozit dotaci Evropské unie. Což znamená, že urychleně děláme kroky takové, abychom našli nejlepší řešení,“ doplnil Dolínek.

Vedle eskalátorů – které by si podle Dolínka vyžádaly náklady až 30 milionů korun – zvažuje Praha i levnější řešení. Tím by mohl být třeba pohyblivý pás na zavazadla.

Autobusy z Kladenska už nebudou končit na Dejvické. Kvůli prodloužení metra

Číst článek

„V řádu dnů maximálně týdnů chceme najít řešení, následně vyprojektovat a dobudovat ho tak, aby ta obslužnost tam byla,“ uvedl radní.

Stejně tak bude muset zřejmě město hledat řešení s parkováním – u všech nových stanic metra totiž chybí parkoviště. Jedním z opatření, které Praha zvažuje a které by mělo chránit obyvatele z okolí stanic, je i zavedení parkovacích zón. To však počet parkovacích míst nenavýší.

„Bohužel ty stanice, jak byly v minulosti navrženy, a u toho jsem nebyl, tak byly navrženy tak, že se tam s těmi místy příliš nepočítalo respektive s jedním velkým parkovištěm na Dlouhé míli, ale tam to metro nevede. My se tam snažíme přivést během příštích let tramvaj, ale to je samozřejmě otázka ještě dalších let, než bude vybudována,“ uvedl Dolínek.

Vladimír Kroc, Český rozhlas, Edita Valentová, kov Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme