Prodloužení metra na Veleslavín způsobí chaos v parkování

Nádraží Veleslavín, jedna ze čtyř nových stanic pražského metra, má být klíčovým dopravním uzlem v Praze 6. Radnice i dopravní experti se ale obávají, že kvůli nedořešenému parkování vypukne po otevření stanice chaos. Nové stanice otevře Dopravní podnik na Velikonoční pondělí.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Parkování v Praze. Ilustrační foto

Parkování v Praze. Ilustrační foto | Foto: Tomáš Adamec

Nová stanice metra se od pondělí stane důležitým přestupním uzlem. Převezme totiž úlohu, kterou dlouhodobě plnila konečná stanice Dejvická. Z Vítězného náměstí se na veleslavínský terminál přesune velké množství autobusů.

Končit zde má také vytížená linka 119, která jezdí mezi letištěm a Dejvickou. „Věříme, že pomůže odlehčení dopravního uzlu, který je v současné době na Dejvické. Zkrácením se podaří ulehčit dopravě,“ říká mluvčí Dopravních podniků Jiří Štábl. Linka podle mluvčího přepraví každý den více než 14 tisíc cestujících.

Stanici budou využívat taky Středočeši, kteří do hlavního města každý den dojíždějí za prací. Praha 6 ale nemá parkovací zóny.

Interaktivní mapa: Kolik lidí bydlí u nových stanic metra? A přibývá jich?

Číst článek

„Tlačíme na to, aby zóny byly co nejdříve. Zároveň chceme najít lokality, kde budou dočasně umístěna provizorní parkoviště, než budou zavedeny zóny a podaří se postavit záchytná parkoviště někde na okraji,“ říká starosta šesté městské části Petr Kolář z TOP 09. Zavedeny by prý měly být nejpozději na podzim tohoto roku.

Podle pražského radního pro dopravu Petra Dolínka z ČSSD by parkovací zóny v Praze 6 mohly být během několika týdnů nebo měsíců.

Metro - výstavba | Foto: ČTK

„Záleží na tom, zda se někdo odvolá proti výsledku soutěže. Poté už jsou lhůty stanoveny. Až bude vybrán vítěz, budou v pilotním projektu spuštěna parkoviště na Praze 5 a Praze 6, “ upřesnil pražský radní pro dopravu.

Podle dopravního experta z občanské iniciativy Auto*Mat Vratislava Fillera výstavbu záchytných parkovišť a zavedení parkovacích zón podceňuje hlavní město dlouhodobě.

„Bude se parkovat nadivoko. Bohužel, bude se tam dít totéž, co se děje třeba u stanice metra Kobylisy. Přinejmenším do té doby, než Praha 6 zavede parkovací zóny,“ míní Vratislav Filler.

V Praze je celkem 17 záchytných parkovišť tzv. P+R s téměř třemi tisícovkami míst. Srovnatelně velká evropská města jako Vídeň nebo Mnichov jich mají zhruba dvojnásobek.

Parkoviště P+R Letňany | Foto: Michaela Vydrová

Lída Křesťanová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme