'Rychlodráha' nepovede z Kladna do Prahy přímo přes letiště. Zastupitelům se to nelíbí

Ministerstvo dopravy vybralo variantu takzvané rychlodráhy, která by měla propojit Prahu s letištěm Václava Havla a s Kladnem. Trať bude stát zhruba 18 miliard korun a Česko chce při její stavbě čerpat peníze z Evropské unie. Navržená trasa se ale nelíbí městu Kladnu, které na rychlé spojení s hlavním městem čeká už 20 let.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Masarykovo nádraží. Ilustrační foto.

Masarykovo nádraží. Ilustrační foto. | Foto: Michaela Vydrová

Představitelé kladenské samosprávy počítali s tím, že železnice povede z Prahy přes letiště do Kladna, resort dopravy ale upřednostnil variantu, ve které bude na letiště jen odbočka z pražské části trati. To znamená, že obyvatelé Kladna nebudou mít přímé spojení na letiště.

Kladenský primátor Milan Volf (Volba pro Kladno) se bude snažit s ministrem dopravy Danem Ťokem (nestraník za ANO) vyjednávat tak, aby železnice z Prahy do Kladna vedla přes letiště.

Nová železnice by měla propojit Kladno, okolní obce, Letiště Václava Havla a Prahu. Vžil se pojem rychlodráha, protože tak se jmenoval prapůvodní projekt. Nyní se ale mluví o moderním železničním spojení všech důležitých míst na západ od Prahy. Vlaky pojedou třeba rychlostí 80 kilometrů v hodině, takže termín rychlodráha je dost nadsazený.

„Napsal jsem osobní dopis ministrovi Ťokovi, že žádám o setkání. Teď nám tam jaksi chybí nějaká odbočka na letiště z Kladna, to je pro nás nepřípustné. Samozřejmě, že Prahu zajímá letiště a nikoliv Kladno, ale my tam to Kladno musíme implantovat na 100 procent,“ uvedl.

Mezi Kladnem a Prahou jezdí denně do práce tisíce lidí. Řada kladenských obyvatel pracuje také na letišti.

Bude se řešit i podoba trati přes samotné Kladno. Ve hře je totiž varianta, kdy železnice protíná město a oddělí centrum od letiště. To je ale nepřípustné podle radního pro rozvoj města Ondřeje Rysa, zvoleného za Volbu pro Kladno.

„Ta trať to přetnout nesmí, to znamená, že bude potřeba ji řešit takovým způsobem, aby k tomuhle nedošlo. Je tam možnost třeba zahloubení, je možnost uvažovat třeba o jednokolejné variantě. Těch variant je několik,“ přiblížil.

Rychlodráha Praha - Kladno s připojením na letiště v Ruzyni | Foto: Český rozhlas

Kateřina Havránková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme