Zlínští operátoři tísňové linky 112 čelí zvýšenému náporu planých poplachů

Krajské operační středisko ve Zlíně trápí ke konci roku častá zneužití tísňové linky 112. Nezodpovědní lidé, často pod vlivem alkoholu, tak zablokují hovor někomu, kdo může být v přímém ohrožení života.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dispečink Záchranné služby hlavního města Prahy

Dispečink Záchranné služby hlavního města Prahy

Zazvonění znamená pro dispečera Josefa Ketlera velký počáteční stres:

„Já vevnitř nějak cítím, že někdo potřebuje pomoc a teď se tam nic neozve a je to jen zlomyslné volání. Na jednu stranu se člověk uklidní, na druhou stranu se ten prvotní stres na člověka na konci směny nabalí. Stalo se mi, že prozvonění bylo 60krát za minutu a to je děs.“

Přehrát

00:00 / 00:00

ORž zneužívání tísňové linky.mp3

Lidé chtějí na konci roku popřát dispečerům veselé svátky, šťastný nový rok, velice často se lidé dožadují PIN a PUK kódu,“ říká vedoucí operačního střediska Vít Rušar.

Tísňová linka 112 znamená pro dispečerku Lenku Červenkovou denní chléb, ale ne vždy co se ze sluchátka ozývá, souvisí s náplní její práce:

„Volal nám pán a dožadoval se odvozu do protialkoholní léčebny a poté volal jeho kamarád, který byl hrubý a sprostý. A my se je ve slušnosti snažíme odkázat tam, kde by jim mohli pomoci.“

Za dvanáctihodinovou pracovní směnu mají ve středisku na 300 hovorů, které vykazují známky zneužití. Každý takový vtipálek by měl počítat s tím, že mu za zneužití tísňové linky hrozí pokuta až do výše 100 tisíc korun. V případě, že si dotyčný navíc vymyslí požár nebo jinou krizovou událost, vystavuje se nebezpečí trestního stíhání za šíření poplašné zprávy.

Andrea Kratinová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme