Zrušení posudku na rozšíření Letiště Vodochody platí, potvrdilo MŽP

Ministerstvo životního prostředí (MŽP) potvrdilo zrušení ekologického posudku na rozšíření Letiště Vodochody. Znamená to pozastavení jeho výstavby. Podle ředitele letiště Martina Kačura bude případ pravděpodobně řešit Nejvyšší správní soud.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Letiště Vodochody - vizualizace

Letiště Vodochody - vizualizace | Foto: Penta Investements

Ministerstvo své rozhodnutí okomentuje v nejbližších dnech. Čeká na oficiální potvrzení, že stanovisko bylo doručeno firmě Penta Investments, která letiště ovládá.

MŽP zrušilo ekologický posudek k rozšíření vodochodského letiště v červnu. Investor podal proti rozhodnutí rozklad, který komise projednala 9. září a ministru životního prostředí Richardu Brabcovi (ANO) doporučila, aby zrušení ekologického posudku na rozšíření Letiště Vodochody potvrdil.

Přehrát

00:00 / 00:00

Mluvčí iniciativy Stop Letišti Vodochody a starosta Kralup nad Vltavou Petr Holeček (STAN) přiblížil hlavní výtky odpůrců výstavby

Na oficiální stanovisko měl 60 dní, zamítnutí rozkladu bylo podle Martina Kačura letišti doručeno v pátek.

„Naši právníci teď budou zkoumat odůvodnění zamítnutí a podle toho budeme postupovat dál. S nejvyšší pravděpodobností se obrátíme na Nejvyšší správní soud,“ uvedl Kačur. Důvodem je podle něj i způsob výkladu správního řádu.

Letiště Vodochody patří do skupiny Aero, kterou ovládá firma Penta. V budoucnu na něm chce ročně odbavovat 3,5 milionu cestujících hlavně nízkonákladových aerolinií, nepravidelných a privátních letů. Fungovat mělo letiště začít nejdříve v roce 2016. Investice mají dosáhnout asi tří miliard korun.

Letiště Vodochody:
- před sedmi lety ho od státu koupila za téměř 3 miliardy korun společnost Penta,
- patří do skupiny Aero, kterou Penta ovládá,
- mělo by odbavit 3,5 milionu cestujících ročně,
- je určeno pro nízkonákladové společnosti, nepravidelné a privátní lety,
- jeho rozšíření by mělo stát zhruba 3 miliardy korun.

Mluvčí iniciativy Stop Letišti Vodochody, starosta Kralup nad Vltavou Petr Holeček (STAN), vnímá zrušení ekologického posudku jako zadostiučinění:

„Po šest let jsme se pokoušeli dokázat, že výstavba Letiště Vodochody není vhodná pro náš region, pro naše města, pro naše obce, a teď k tomu došlo.“

Dotčené obce se obávaly zejména hluku a možných dopadů na zdraví obyvatel. Dalšími výtkami byly záležitosti bezpečnosti a dopravy.

„To rozšíření vlastně není rozšíření, je to výstavba nového letiště. Protože Letiště Vodochody jako takové je vojenské, je to malé letiště. Výstavba dopravního letiště je zcela úplně jiný projekt,“ dodal Holeček.


Zvětšit mapu

Vladimír Kroc, ČTK, mta Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme