Je lepší voda z kohoutku nebo balená?

Co je lepší? Kohoutková nebo balená? Tak by se dal stručně popsat spor, který se rozhořel mezi vodárenskými společnostmi a Svazem minerálních vod. Zatímco vodárny upozorňují v nové kampani na výhody vody natočené z kohoutku, Výrobci minerálek a stolních vod kontrují vlastní kampaní, ve které vyzvedávají přednosti svých výrobků. Co si vybrat?

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Sklenice s vodou

Sklenice s vodou | Foto: Fotobanka stock.xchng, Sanja Gjenero

Podle Jany Ježkové, předsedkyně Svazu minerálních vod, nelze kvalitu vodovodní a balené vody srovnávat, protože balené minerální vody a pramenité vody jsou vždy podzemní a jsou potravinou, která podléhá přísným normám na rozdíl od vody z vodovodu, která je určená především k jinému využití než k přímému pití.

Podle Miloslavy Melounové, ředitelky Sdružení oboru vodovodů a kanalizací, však vodovodní voda musí splňovat požadavky na kvalitu pitné vody a z velké části je splňuje. "Jsou jen malé výjimky, kdy voda z vodovodu v některých ukazatelích překračuje dané limity," připustila Melounová. Dodala, že 50 % pitné vody je vyráběno stejně jako balené vody z podzemních zdrojů, a tato voda je zcela srovnatelná s vodou balenou, je však mnohonásobně levnější.

Pitná voda | Foto: Fotobanka stock.xchng, Martin Wall
Přehrát

00:00 / 00:00

Je lepší voda z kohoutku nebo balená? Diskutují Jana Ježková, předsedkyně Svazu minerálních vod, a Miloslava Melounová, ředitelka Sdružení oboru vodovodů a kanalizací

Vodárny i výrobci balených vod bojují o zákazníky

Vodárny i výrobci balených vod rozjeli kampaně za své produkty. Dá se to vykládat především jako boj o zákazníka, protože prodej balené vody letos mírně poklesl, což připustila i Ježková.

Balená voda | Foto: Fotobanka stock.xchng

Zatímco však za litr vody z vodovodu zaplatíme několik haléřů, ta balená stojí od několika korun až třeba po několik desítek korun v případě zahraničních vod.

Vodárny proto rozjely kampaň "Kohoutkovou, prosím!", kdy přesvědčují restauratéry, aby ve svých podnicích nabízeli zákazníkům místo balených vod, vodu z kohoutku.

Podle Melounové však vodárny zatím restauratérům nenabízejí finanční stimulaci, jen originální broušené karafy na vodovodní vodu.

"Snažíme se je přesvědčit, že máme kvalitní vodu a že by bylo vhodné, aby tak jako v zahraničí nabízeli hostům v restauraci vodu točenou. Některé restaurace už vycházejí vstříc, některé restaurace v Praze točenou vodu už nabízejí. V dražších restauracích ale zatím ne," vysvětlila Melounová.

Alena Adámková, Veronika Sedláčková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme