Znalosti maturantů se za 11 let příliš nezměnily

Úroveň výsledků maturitního vzdělávání se za 11 let výrazně nezměnila. Vyplývá to z údajů společnosti Scio. Ty pocházejí z porovnání výsledků projektu Sonda maturant.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Studentka u maturitní zkoušky

Studentka u maturitní zkoušky | Foto: Arnošt Máče

Do průzkumu se letos zapojilo přes pět tisíc žáků ze 107 českých středních škol. Výsledky se ale porovnávaly jen u těch, které se na průzkumu podílely i v roce 1998.

Maturanti v roce 1998 i letos absolvovali testy z obecných studijních předpokladů, českého jazyka, cizího jazyka - anglického a německého - a z matematiky.

Ukázalo se, že vědomosti z českého jazyka jsou zhruba na stejné úrovni, žáci se zlepšili v angličtině a naopak zhoršili v matematice. Poměrně zajímavým jevem je přesun zájmu studentů od Německého jazyka k Anglickému.

Přehrát

00:00 / 00:00

Bohumil Kartous hovoří o výsledcích projektu Sonda maturant

Podle zástupce společnosti Scio Bohumila Kartouse nové výsledky potvrdily stabilitu českého školství.

"Na druhou stranu je zde patrné, že nedošlo k žádnému výraznému zlepšení, až na výjimky, u těch škol, které dopadly před 11 lety špatně. A tady vyvstává otázka, jak je možné, že za 11 let nebyl připraven program, který by pomohl právě těm školám, které mají horší vzdělávací výsledky, k tomu, aby se zlepšily."

"Ale to samozřejmě nepadá ani tak na hlavu těch škol, jako spíš na hlavu ministerstva školství," řekl Kartous v Ranním interview Radiožurnálu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Poslechněte si rozhovor s Ondřejem Štefflem v Ozvěnách dne

Podle Ondřeje Šteffla, ředitele společnosti Scio, takovéto programy pro ,slabé' školy běžně existují v řadě zemí.

"Protože to je základní způsob, jak pozvednout úroveň školství. Že když vím, a to víme od roku 1998, které školy jsou slabé, tak vyvíjíme nějaké programy na to, abychom těm slabým školám pomohli. A takové programy v České republice nemáme," zdůraznil Šteffl v Ozvěnách dne Radiožurnálu.

"Diskutoval bych také o tom, zda za zlepšením Anglického jazyka je vyšší úroveň českého školství, nebo spíše změna chování společnosti, více cest na západ, či více zahraničních pobytů českých studentů," uvedl ředitel pražského gymnázia PORG Václav Klaus.

Marika Táborská, Ondřej Kapic, Veronika Sedláčková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme