Vlaky jezdí podle nového jízdního řádu, ubylo spojů

V Česku se o půlnoci změnily jízdní řády na železnici. Celkový objem dopravy se v porovnání s letošním rokem sníží o 2 procenta. Rozsah omezení se v jednotlivých krajích liší.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nový jízdní řád Českých drah

Nový jízdní řád Českých drah | Foto: Tomáš Adamec

Například v Olomouckém kraji zeštíhlí regionální doprava o 3 procenta. "Objednávka Olomouckého kraje je na 5,5 milionu vlakových kilometrů s tím, že denně vyjede v průměru 692 vlaků regionální dopravy. Hlavním rozdílem oproti stávajícímu grafikonu vlaku osobní dopravy je to, že DC dokončila elektrifikaci a optimalizaci tratě 291 Zábřeh na Moravě - Šumperk," řekl ředitel tamního krajského centra osobní dopravy Českých drah Petr Holánek.

Největší úbytek železniční dopravy celkem 8,5 procenta spojů nastal v Královéhradeckém kraji. S tím nesouhlasí některé obce. Příkladem je Dobruška, kde České dráhy v březnu prakticky zruší spojení na Opočno. Starostovi obce Petru Tojnarovi se nelíbí, že s městem o omezení vlakové dopravy nikdo nejednal:

"My jsme se to bohužel nedozvěděli od společnosti Oreda, ale náhodou od občana, který poslal mail, že se dozvěděl, že snad bude něco zrušené. Proto jsme začali sami pátrat a zjistili jsme tuto skutečnost. Bylo nám odpovězeno, že veškeré vlaky budou nahrazeny autobusovou dopravou."

V mezinárodní dopravě Praha přichází o přímé spojení do Vratislavi a Krakova. Do Bratislavy už nebudou jezdit pendolina. Některé spoje ale naopak posílily. Na trati mezi Prahou a Ostravou bude jezdit další souprava pendolina.

Radoslava Kvasničková, Ota Nehasil, Lenka Rafaelová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme