Česká republika se bude v zahraničí prezentovat přes českou gastronomii
Czech Specials aneb Ochutnejte Českou republiku to je projekt, jehož cílem je vybudovat z české gastronomie jeden ze stěžejních marketingových produktů pro propagaci turistického potenciálu Česka na národní úrovni i v zahraničí.
Pro letošní rok připravila agentura Czechtourism soutěž restaurací nazvanou Czech Food Cup, kterou dnes představila. Soutěžit budou kuchaři z restaurací, které mají certifikát Czech Specials. Připraví vždy dva pokrmy: národní specialitu a regionální specialitu. Po pěti regionálních kolech pak bude v květnu vybrán absolutní vítěz.
O novém projektu agentury Czechtourism mluvil na Rádiu Česko její mluvčí Filip Remenec.
Cílem celého projektu je přilákat do Česka více turistů. "Když cestujeme, tak to, co si odvážíme z dovolené, jsou zážitky i ty gastronomické. To se snoubí i s produkty jako české pivo a moravské víno. Proto vznikl i tento projekt, který by měl propagovat Českou republiku přes gastronomii nejen doma ale i v zahraničí," popsal záměr projektu mluvčí agentury Czechtourism Filip Remenec.
Agentura se proto chystá tento rok vyvést českou gastronomie i do zahraničí. "Zanedlouho bude začínat road show po polských městech. Chystáme prezentaci české gastronomie ve Varšavě, Katovicích, Krakově, Poznani nebo Vratislavě. Budou se prezentovat národní ale i regionální speciality, tak abychom nejen propagovali českou gastronomii, ale i přes chutě mohli nalákat k návštěvě České republiky," dodal Remenec.