Ministerstvo životního prostředí chce prověřit kácení stromů podél silnic

Kácení stromů okolo cest chce prověřit ministerstvo životního prostředí. Obrátí se proto na Ředitelství silnic a dálnic i krajské správy. Nová pravidla pro kácení stromů v okolí komunikací platí od prosince loňského roku.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Alej v Domažlicích

Alej v Domažlicích | Foto: Jan Anderle

Ministerstvo životního prostředí má podle náměstka Františka Pelce obavy, že silničáři dál kácí víc stromů než je nutné.

"Zjistili jsme, že v některých případech nejsou dodržovány standardní postupy. Hodláme na to upozornit Ředitelství silnic a dálnic i krajské správy. Chceme předejít vymizení alejí z české krajiny," řekl Pelc Radiožurnálu.

Úřad tak chce prověřit, jestli správci silnic ještě za mírnějších podmínek neohlásili kácení stromů, které by šly k zemi až teď. Na vysoký počet pokácených alejí upozorňuje také Martin Skalský z ekologického sdružení Arnika.

"Dá se říci, že stromů, které jsou ohrožené kácením, může být stejný počet jako loňskou zimu, což v praxi znamená kolem 10 000. Takovéto vysoké číslo nelze zdůvodnit špatným stavem stromů," uvedl pro Radiožurnál Skalský.

Ekologické sdružení Arnika podle Skalského ale upozorňuje, že některé stromy mohou z okolí cest mizet ještě podle starých pravidel, protože oznámení o kácení úřady obdržely před platností novely.

"Pokud se kácí ještě takzvaně na oznámení, není povinná náhradní výsadba stromů. Jestliže se kácí na povolení, podle aktuální novely, může úřad uložit výsadbu nových dřevin, což je zásadní a důležité. Pokud jsou stromy podél cest zestárlé, měla by silniční správa zajistit výsadbu stromů nových, aby z české krajiny nemizely aleje," míní Skálský.

Václava Marešová, Lukáš Vincourek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme