Nový projekt má pomoci zvládnout rozmáhající se rizikové chování žáků

Drogy, předčasné sexuální zkušenosti nebo třeba agresivita přerůstající v šikanu. To jsou problémy, které musejí čeští učitelé řešit stále častěji. Nezřídka si ale nevědí rady, protože i jim samotným chybějí potřebné teoretické znalosti. Vyplnit tuto mezeru se snaží projekt zaměřený právě na zvládání rizikového chování žáků a potřebnou prevenci.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ve škole (ilustrační foto)

Ve škole (ilustrační foto) | Foto: European Commission Audiovisual service

„Projekt je zaměřený hlavně na další vzdělávání pedagogických pracovníků, zejména pro školní metodiky prevence, ale také pro pracovníky, kteří pracují v zařízení ústavní a ochranné výchovy a musí pracovat s problémem, který je někdy za hranicí primární prevence,“ vysvětluje Jana Zapletalová, ředitelka Institutu pedagogicko-psychologického poradenství ČR.

Přehrát

00:00 / 00:00

O novém projektu, který má pedagogické pracovníky připravit na rostoucí rizikové chování žáků, mluvili na Radiožurnálu vysvětluje Jana Zapletalová, ředitelka Institutu pedagogicko-psychologického poradenství ČR a Miloslav Hons, ředitel základní školy Na P

„Je to čím dál tím těžší. Rizikové chování se objevuje stále v nižších ročnících, v některých případech se objevilo již na prvním stupni. Ne všichni učitelé jsou na to připraveni. Pro některé je první setkání s takovým chováním šokem a ne všichni umí zareagovat správně. Proto je dobré, že se podobný program objevuje,“ uvádí Miloslav Hons, ředitel základní školy Na Příkopech v Chomutově.

„V praxi se potýkáme především se vzrůstající agresivitou, jak slovní, tak fyzickou. A to jak mezi dětmi, tak i vůči učitelům. Někdy nás překvapí, jak nevhodně dokáží děti hovořit se svými rodiči, když například řešíme nějaký problém ve škole. Rodiče pak na to nijak nereagují, považují to za věc běžnou,“ pokračuje Hons a dodává:

„S agresivitou souvisí narůstající vandalismus. Důležité je takové věci podchytit už v zárodku. Tresty jsou ale účinné jen na některé žáky, čím dál větší skupině dětí je to tak říkajíc jedno.“

Veronika Sedláčková, Jan Piroch Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme