OBRAZEM: Železnice, která nikam nevede. Stála miliardy a vlaky po ní nejezdí

Z celkových 1700 kilometrů brazilské železnice Transnordestina je hotová pouze polovina. Deset let už železnice vede do místa, kde najednou koleje končí. Projekt stál už 6 miliard brazilských realů, tedy asi 45 miliard korun.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Koleje, které končí na půli cesty. Tady by vlak vykolejil.

Koleje, které končí na půli cesty. Tady by vlak vykolejil. | Zdroj: Reuters

Rezavějící kusy železa, které připomínají koleje, měly být alternativou dopravy v odlehlém koutě na severovýchodě země. Daleko od přístavů, daleko od farem a jakékoliv civilizace se měly krajinou ubírat nejen nákladní vlaky.

Mosty a viadukty už jsou hotové. | Foto: Reuters

Sedminásobný otec, 58letý farmář Francisco Emiliano, který žije poblíž železniční tratě, agentuře Reuters sdělil: „Trať měla přinést práci a levné palivo. Všechno se ale zastavilo a lidé jsou teď nezaměstnaní.“

Emilio je 58letý farmář, který se poblíž železnice stará o svůj dobytek | Foto: Reuters

Emiliano se stará o svůj dobytek u své malé chaty, v místech, kde bývalý prezident Luiz Inacio Lula da Silva zahájil výstavbu již před deseti lety. Sliboval si od trati konec chudoby, která v regionu panovala, a vlastně stále panuje.

Tento most vlak ještě nespatřil. | Foto: Reuters

Nová středo-pravicová vláda rozhodla investovat dalších 430 milionů realů (asi 3,2 miliardy korun) na obnovení prací na trati.

Na nádraží výpravčího ani nádražní kantýnu nenajdete. Pase se tu akorát kůň. | Foto: Reuters

Na pracích se nyní podílí 800 lidí, což je opravdu zlomek oproti 11 000 dělníkům v roce 2010.

Po kolejích motorkáři většinou nejezdí. | Foto: Reuters

Nedostatečná železniční síť nutí obchodníky používat drahé a pomalé nákladní vozy, které zároveň zatěžují ekologii.

Železniční síť je nedostatečná. Musí se využívat nákladní doprava, která je drahá a pomalá. | Foto: Reuters

Železniční pražce dočasně nahrazují zvířecí mršiny a kostry. | Foto: Reuters

Děti farmářů si z pražců udělaly dočasné hřiště. | Foto: Reuters

Osamocené vagony slouží dětem jako prolézačky. | Foto: Reuters

Část prací v Salgueiro, severovýchod země. | Foto: Reuters

„Pozor, pracující muži,“ hlásá značka. Na trati však s těží někoho potkáte. | Foto: Reuters

ČRo Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme