Na Facebook se za den přihlásila více než miliarda lidí. Byznys sociálních sítí roste

V pondělí se poprvé přihlásila na Facebook za jeden den více než miliarda lidí. Uvedl to dnes generální ředitel společnosti Mark Zuckerberg. Sociální sítě v současnosti využívají miliardy lidí po celém světě. Představují proto i významný byznys.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Facebook

Facebook | Foto: CC0 Public domain, Simon

Více než 90 procent příjmů Facebooku pochází z reklamy. K zisku firmy přispívá každý uživatel. Všechny informace, které na síť vložíme nebo je sdílíme, ať už to jsou koníčky, skupiny lidí, nebo třeba fotky, totiž umí Facebook dobře zpeněžit.

„Tato data dokáže zpeněžit tak, že prodává reklamní prostor, který dokáže velmi dobře cílit právě na základě údajů, které o nás má. To znamená, že člověku, který se například zajímá o automobily, bude zobrazovat pravděpodobně více reklam na auta,“ vysvětluje David Slížek ze serveru Lupa.cz.

Facebook je největší sociální sítí na světě. Firmu založil v roce 2004 Mark Zuckerberg, který tehdy studoval Harvardovu univerzitu, se svými dvěma spolužáky. Dnes má Facebook téměř 1,5 miliardy uživatelů, kteří se přihlásí na sociální síť nejméně jedenkrát měsíčně. Hranici jedné miliardy měsíčních uživatelů Facebook překročil v říjnu 2012.

Že se sociální síti daří, dokazují i čísla. Jen za poslední čtvrtletí Facebook vydělal na reklamě čtyři miliardy dolarů.

Facebook je jasnou jedničkou na trhu - má už více než miliardu a tři sta milionů uživatelů. Zatímco třeba na Twitteru má svůj účet necelých 290 milionů lidí. Podobně je na tom Instagram.

Skoro 350 milionů uživatelů je aktivních na profesní síti LinkedIn. Na rozdíl od Facebooku nebo Twitteru tato síť nevydělává primárně na reklamě, ale na platbách od uživatelů. Největší příjmy jí přinášejí služby pro personalisty, kteří hledají vhodné zaměstnance.

Okolo sociálních sítí se točí miliardový byznys. Těží z nich nejen zakladatelé, ale participují na nich i ostatní, dodává šéfredaktor ihned.cz Miloš Čermák:

„Velký byznys jsou pro současné akcionáře. Nebo se byznysem stanou, až se třeba sítě, jejichž akcie se ještě neobchodují, obchodovat budou. Jde například o Snapchat. Můžou být byznysem i pro firmy, které tenhle druh komunikace používají pro svoje účely, pro svůj byznys. To znamená lidem, kteří je používají pro marketing, mediálním domům, kterým sociální sítě přinášejí čtenáře.“

I díky skokovému nárůstu akcií se třeba zakladatel Facebooku Mark Zuckerber dostal na devátou příčku nejbohatších lidí světa. Jeho majetek má odhadem hodnotu více než 40 miliard dolarů.

Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme