Čína slaví takzvaný den nezadaných. Zemi ovládla nákupní horečka

Obchodní svět ovládl čínský den nezadaných. Takzvaný Singles day se za posledních šest let změnil v nákupní svátek. Čínský internetový prodejce Alibaba totiž pravidelně 11. listopadu spouští velké 24hodinové slevy. Tento den je mezi internetovými zákazníky stále populárnější a každý rok při něm utrácejí víc a víc peněz.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nákupní horečka (ilustrační foto)

Nákupní horečka (ilustrační foto) | Foto: Free Digital Photos

Dvojitá 11 v datu má odkazovat na nezadané jedince, samotný svátek ale nemá s láskou moc společného.

Jde o nákupní šílenství, kdy čínský internetový prodejce, obdoba amerického Amazonu, spustí den trvající slevy na zboží.

Letošní nákupní akce začala krátce po půlnoci a předcházela ji čtyřhodinová televizní show, ve které vystoupil třeba i představitel Jamese Bonda, herec Daniel Craig.

Za prvních 90 minut lidé v internetovém obchodě utratili v přepočtu víc než 120 miliard korun. To je zhruba polovina celkového výdělku, který firma inkasovala loni.

Společnost proto očekává, že bude letošek ještě úspěšnější a budou padat nové rekordy. Takzvaný Singles Day už překonal i slavný "Black Friday" ve Spojených státech a Kanadě.

Poprvé se čínský den nezadaných uskutečnil před šesti lety a každoročně se k nákupům nechá strhnout víc a víc lidí. I když zdaleka nejde jen o nezadané.

Marie Machytková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme