Čína slaví takzvaný den nezadaných. Zemi ovládla nákupní horečka
Obchodní svět ovládl čínský den nezadaných. Takzvaný Singles day se za posledních šest let změnil v nákupní svátek. Čínský internetový prodejce Alibaba totiž pravidelně 11. listopadu spouští velké 24hodinové slevy. Tento den je mezi internetovými zákazníky stále populárnější a každý rok při něm utrácejí víc a víc peněz.
Dvojitá 11 v datu má odkazovat na nezadané jedince, samotný svátek ale nemá s láskou moc společného.
Jde o nákupní šílenství, kdy čínský internetový prodejce, obdoba amerického Amazonu, spustí den trvající slevy na zboží.
Letošní nákupní akce začala krátce po půlnoci a předcházela ji čtyřhodinová televizní show, ve které vystoupil třeba i představitel Jamese Bonda, herec Daniel Craig.
Za prvních 90 minut lidé v internetovém obchodě utratili v přepočtu víc než 120 miliard korun. To je zhruba polovina celkového výdělku, který firma inkasovala loni.
Společnost proto očekává, že bude letošek ještě úspěšnější a budou padat nové rekordy. Takzvaný Singles Day už překonal i slavný "Black Friday" ve Spojených státech a Kanadě.
Poprvé se čínský den nezadaných uskutečnil před šesti lety a každoročně se k nákupům nechá strhnout víc a víc lidí. I když zdaleka nejde jen o nezadané.