Evropské automobilky chtějí dobýt americký trh retro auty

Malá, exkluzivní a retro – přesně taková jsou auta, kterými chtějí evropské automobilky dobýt americký trh. Na retro vlně se už v Evropě svezly modely Mini Cooper, Fiat 500 nebo slavný Brouk. Kolem tohoto typu teď Volkswagen pro milovníky nostalgie připravuje celou novou kolekci. Brouk tak brzy bude mít i terénní variantu nebo variantu combi.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Automobilka. Ilustrační foto

Automobilka. Ilustrační foto | Foto: Tomáš Adamec

Volskwagen prodal od roku 1997 přes milion kusů oblíbených Brouků, skoro polovinu z nich ve Spojených státech amerických.

„Retro vlna se ve Spojených státech zrodila už v 90. letech. Tehdy s ní přišla automobilka Chrysler. Ne se všemi modely ale byla úspěšná,“ řekl Vladimír Rybecký ze serveru Autoweek.cz.

Přehrát

00:00 / 00:00

Vladimír Rybecký o retroautech v pořadá Svět o druhé na Rádiu Česko.mp3

Opravdu úspěšný byl podle jeho slov jen Brouk. V poslední době se podle něj vezou na retro vlně takzvané muscle cars, tedy nové podoby Fordu Mustang nebo Chevroletu Camaro, které jsou velmi úspěšné.

Americké automobilky se o retro auta sice zajímaly, ale nikdy s nimi příliš neuspěly.

Martin Křížek, Eva Presová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme