Evropské automobilky chtějí dobýt americký trh retro auty
Malá, exkluzivní a retro – přesně taková jsou auta, kterými chtějí evropské automobilky dobýt americký trh. Na retro vlně se už v Evropě svezly modely Mini Cooper, Fiat 500 nebo slavný Brouk. Kolem tohoto typu teď Volkswagen pro milovníky nostalgie připravuje celou novou kolekci. Brouk tak brzy bude mít i terénní variantu nebo variantu combi.
Volskwagen prodal od roku 1997 přes milion kusů oblíbených Brouků, skoro polovinu z nich ve Spojených státech amerických.
„Retro vlna se ve Spojených státech zrodila už v 90. letech. Tehdy s ní přišla automobilka Chrysler. Ne se všemi modely ale byla úspěšná,“ řekl Vladimír Rybecký ze serveru Autoweek.cz.
Opravdu úspěšný byl podle jeho slov jen Brouk. V poslední době se podle něj vezou na retro vlně takzvané muscle cars, tedy nové podoby Fordu Mustang nebo Chevroletu Camaro, které jsou velmi úspěšné.
Americké automobilky se o retro auta sice zajímaly, ale nikdy s nimi příliš neuspěly.