Česko-americká firma GoodData získala investici přes půl miliardy korun

Více než půl miliardy korun získala jako investici česko-americká technologická firma GoodData, která poskytuje internetové služby předním českým webovým portálům. Velkou část do společnosti vložila firma Intel Capital, která dřív investovala například do firem AVG nebo Mall.cz.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Internet - ilustrační foto

Internet - ilustrační foto | Foto: licence Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 Unported, Giuseppe1999

Intel údajně vidí velký potenciál v oboru, kterým se česká firma zabývá. Jde o analýzu takzvaných velkých dat, která se ve virtuálním světě neustále hromadí, a běžné programy si s nimi už neporadí. A právě GoodData poskytují firmám analýzu těchto dat, aby je mohly využít pro své podnikání.

Příkladem může být třeba internetový vyhledávač, který musí zpracovat od uživatelů obrovské množství zadaných dotazů. Firma Intel navíc zdůraznila, že má velmi dobré zkušenosti s investicemi například do internetového obchodu Mall.cz, portálu Centrum.cz nebo do společnosti AVG.

Přehrát

00:00 / 00:00

O investici společnosti Intel Capital do další české firmy – GoodData – se zajímala redaktorka Zuzana Petráňová

Firma GoodData plánuje investici využít pro expandování do dalších zemí mimo USA a Česko. Chce také rozšiřovat tým zaměstnanců, kterých má teď asi 300.

„A určitou část, řekněme 20 procent růstu a vývoje, chceme použít z těchto investic taky. Což tedy primárně znamená vývoj produktu a potom i jeho poskytování. Protože jedna věc je vyvinout ten produkt a druhá věc je nabízet ho jako službu; někdo se musí starat o ty servery, někdo se musí starat o to, jestli je všechno zabezpečené a tak dále,“ říká viceprezident společnosti Radovan Janeček.

Češi podle viceprezidenta fondu Intel Capital Marcina Hejky patří v IT technologiích ke světové špičce. Zároveň jim ale radí, jak se ještě zlepšit.

„Pokud bych měl zdůraznit jednu věc, jednu oblast, ve které by čeští podnikatelé měli přidat, tak bych řekl, že by měli být víc agresivní, průbojní při přesvědčování o svých možnostech.“

Podle něj je škoda, že se Češi až moc podceňují.

Zuzana Petráňová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme