Ferrari svolává v USA tři tisíce aut do servisů. Nemají otevírání kufru zevnitř

Italský výrobce luxusních aut Ferrari musí ve Spojených státech svolat přes 3000 sportovních modelů 458. Auta podle amerických úřadů nesplňují bezpečnostní podmínky pro provoz. Konkrétně nemají zařízení, které umožní otevírání kufru zevnitř. Svolat auta do servisu ale není vůbec jednoduché a navíc firmu obvykle stojí nemalé peníze. Amerika je nicméně pro Ferrari velmi důležitým trhem.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ferrari 458 Italia

Ferrari 458 Italia | Foto: Jan Říha

Sportovní modely 458, které Ferrari vyrábí, mají kufr vpředu. Podle nedávného testu některých amerických médií by se do něho dospělý člověk nevešel. Úřady ale namítají, že do kufru může spadnout třeba dítě. A protože auto nemá požadované otevírání úložného prostoru zevnitř, musejí vozy podle zákonů Spojených států znovu zajet k výrobci.

Přehrát

00:00 / 00:00

Ferrari svolává v USA 3 tisíce aut do servisů. Automobilce se to prodraží. O tématu natáčel Jan Beneš

Pro automobilku to ale není vůbec levné, jak potvrzuje šéfredaktor serveru Autoweek.cz Vladimír Rybecký:

„Prodejci, kterých se to týká, musejí náklady na svolávací akce promítnout do cen nových aut. Důsledkem toho je tedy to, že zákazníci tyto svolávací akce budou muset zaplatit v ceně nových aut.“

Model Ferrari 458 Italia stojí v základní výbavě 230 tisíc dolarů. To je v přepočtu necelých pět milionů korun. Model 458 Spider je ještě o 20 tisíc dolarů dražší. Podle odborníků může jejich cena ještě vzrůst.

Ze sedmi tisíc aut, které Ferrari ročně vyrobí, se jich zhruba polovina prodá právě ve Spojených státech. Italské automobilce se tak můžou další podobné potíže výrazně promítnout do tržeb.

Přísné předpisy

Amerika je jedním z trhů, kde jsou některá auta evropské výroby pod přísným drobnohledem.

„Ve Spojených státech začaly v poslední době platit velmi přísné předpisy, které vyvolávají různé svolávací akce. Často z naprosto nesmyslných důvodů,“ dodává Rybecký.

Automobilka Ferrari není zdaleka jedinou společností, která musí zpětně dostat svoje auta do servisu. Kvůli závadám svolávají vozy do autodílen téměř všechny americké značky.

Třeba automobilka General Motors musela letos v létě kvůli různým problémům znovu prověřit přes 718 tisíc aut. Počet svolávacích akcí se tak letos na americkém trhu vyšplhal až na 60, a týká se téměř 30 milionů vozů.

Podle šéfredaktora serveru MotorInfo.cz Jiřího Svobody jsou tím Spojené státy pověstné a výrazně se tím liší od Evropy:

„Předpisy ve Spojených státech jsou v některých směrech o hodně přísnější než například v Evropské unii. USA byly například průkopníkem v tom, aby vozidla vypouštěla co nejméně zplodin. V současnosti je to z hlediska bezpečnosti na silnicích.“

Dopady na prodeje

Automobilce General Motor právě kvůli častému svolávání aut klesl ve druhém čtvrtletí čistý zisk na 190 milionů dolarů. To jsou necelé 4 miliardy korun. Před rokem byl její zisk v přepočtu o 200 milionů korun vyšší.

Svolávání vozů přichází podle některých odborníků pro automobilky v nepravou chvíli. Ať už jde o americké, nebo evropské výrobce aut.

Společnosti postupně začínají těžit z větší poptávky spotřebitelů a vracejí se do zelených, tedy růstových čísel. Americký konkurent Ford měl ve druhém čtvrtletí vyšší čistý zisk o 6 procent. Celkový prodej nových aut ve Spojených státech se letos v létě výrazně zvýšil a dostal se na nejvyšší úroveň za více než sedm let.

Ferrari 458 Italia | Foto: Jan Říha

Jan Beneš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme