VW snižuje kvůli dieselgate rozpočet, šetřit budou všechny automobilky koncernu

Německá automobilka Volkswagen snižuje kvůli skandálu s emisemi kapitálové výdaje na příští rok. Generální ředitel Matthias Müller po zasedání dozorčí rady oznámil, že se omezí hlavně investice do realit. Šetřit se ale bude muset i ve výrobě nových vozidel.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Volkswagen musí příští rok počítat s rozpočtem o jednu miliardu eur nižším než letos. V roce 2016 tak bude hospodařit s 12 miliardami eur. Je to vůbec první zásadní snižování rozpočtu od finanční krize v roce 2009.

Zastaví se například plánovaná výstavba nového designového centra ve Wolfsburgu. Automobilka tak ušetří asi 100 milionů eur. Určitě se také nebude stavět nová lakovna v Mexiku. Seškrtání rozpočtu se ale dotkne i vlastní výroby aut.

Přehrát

00:00 / 00:00

Skandál s emisemi sleduje Luděk Hubáček z motoristické redakce

Velké problémy jsou například s modelem Volkswagen Phaeton. Automobilka teď na jednom voze tratí v přepočtu asi 75 tisíc korun. Minulý rok se těchto luxusních aut prodalo zhruba jen 400 kusů. Odložena je proto také nová generace tohoto modelu, do budoucna má být Phaeton pouze jako elektromobil.

Další úspory se týkají okrajových modelů koncernu, například Škody Roomster nebo modelů SUV automobilky Seat. Všechny automobilky dostaly v rámci koncernu interní pokyn šetřit. Mladoboleslavská Škoda je v tomto ohledu na informace velmi skoupá. Poskytla jen toto prohlášení:

Do automobilového koncernu Volkswagen patří tyto značky:
Volkswagen, Porsche, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini, MAN, Scania a Ducati

„Škoda se průběžně snaží hledat způsoby optimalizace procesů a nákladů, aby byla efektivnější a finančně silnější.“

Volkswagen už v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut instaloval software umožňující manipulovat s měřením emisí. Největší skandál v historii automobilky výrazně snížil tržní hodnotu podniku, donutil k odchodu dlouholetého generálního ředitele Martina Winterkorna a vedl k vyšetřování po celém světě.

Šéf společnosti Mathias Müller oznámil, že Volkswagen na zvládnutí krize vyčlenil v přepočtu skoro 180 miliard korun. Připustil ale, že ani to nemusí stačit.

Částka zahrne i výdaje na mimořádné svolávání automobilů. Těch bude jen v Evropě asi 8 a půl milionu. Společnosti navíc stále hrozí astronomické pokuty ve Spojených státech i dalších zemích po celém světě.

Igor Maňour, Luděk Hubáček Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme