Zlaté časy luxusních značek končí, řekli analytici. Akcie klesly o zhruba 5 procent

Nejznámějším módním, kosmetickým a klenotnickým firmám končí zlaté časy. To předpověděli analytici Bank of America Merrill Lynch. Podle nich je vrcholná éra luxusních značek z let 2011 až 2013 pryč. Trhy zareagovaly okamžitě. Akcie sedmi špiček v oboru se propadly přibližně o pět procent.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Luxus, nákup, obchod, nakupování

Luxus, nákup, obchod, nakupování | Foto: Filip Jandourek

Firma Hermés například přišla jen během odpoledne o půldruhé miliardy eur své hodnoty. Její akcie klesly o pět procent.

Podobným propadákem se stal Christian Dior. O den dříve si trh cenil jeho slavné jméno na 33 miliardy eur, po rychlém výprodeji je to o téměř 1,5 miliardy méně. Jeho akcie se včera propadly o 4,8 procenta.

Analytici Bank of America Merrill Lynch použili formulaci, že tento byznys považují pro příští léta za mrtvý. Tedy že akcie těchto značek neponesou zisk.

Podle předpovědi je možné, že například investoři do akcií kultovních vuittonek do roka a do dne prodělají 10 procent.

„Akcie na trzích byly předražené. Dostaly se tak vysoko, že se je nevyplatí kupovat, protože se nedá čekat, že by ještě dál zdražovaly a svým majitelům přinášely zisky. Právě naopak. Dá se čekat jen jejich postupné zlevňování,“ popisuje redaktorka Českého rozhlasu Jitka Hanžlová.

Analytici ale nezatratili celý sektor luxusního zboží. Doporučují například akcie značky Pandora nebo výrobce obuvi Jimmy Choo.

Jitka Hanžlová, Anna Jadrná Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme