Srdíčka místo hvězdiček. Twitter změnil ikonu a uživatelé se bouří

Twitterová komunita se bouří. Ikonu hvězdičky nahradilo srdíčko, kterému se navíc bude říkat „lajk“. Uživatelé sociální sítě tak mají pocit, že se Twitter přibližuje ke konkurenčnímu Facebooku nebo Instagramu.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Sociální síť Twitter (ilustrační foto)

Sociální síť Twitter (ilustrační foto) | Zdroj: Reuters

Kliknutím na ikonu hvězdičky označovali uživatelé oblíbené příspěvky i ty, které byly závažné nebo něčím vybočovaly.

Twitter ale došel k závěru, že ikona je především pro nové uživatele příliš matoucí. Včera proto oznámil, že hvězdičky nahradí srdíčka. Změna týká také sociální sítě Vine, kde lidé sdílí krátká, zhruba šestivteřinová videa.

Přehrát

00:00 / 00:00

Srdíčka místo hvězdiček. Twitter změnil ikonu kvůli novým uživatelům. Téma pro redaktorku Alžbětu Havlovou

Srdíčka se společnosti Twitter osvědčila už dříve na další její sociální síti – Periscope, která v současné době zažívá boom i v Česku.

„Srdce je univerzálním symbolem napříč jazyky, kulturami a časem. Srdce je expresivnější, což umožňuje vyjádřit škálu emocí. A v našich průzkumech jsme zjistili, že ho lidé milují,“ píše se v oficiálním vyjádření.

Reakce twitterové komunity na sebe nenechala dlouho čekat. Lidé se sdružují pod hashtagem #WeWantFavButtonBack.

Vadí jim jak samotná změna ikony, tak především nové označení pro srdíčko, kterému se bude říkat „lajk“. Uživatelé tak mají pocit, že se z Twitteru stává konkurenční Facebook nebo Instagram.

Také společnost Facebook představila na začátku října novinku. K palci nahoru, tedy tlačítku „to se mi líbí“, přibude dalších šest emotikonů - Love, Haha, Yay, Wow, Sad a Angry. Novinku už testují uživatelé ve Španělsku a Irsku.

Společnost Twitter Inc.
Sociální sítě: Twitter, Vine, Periscope

Společnost Facebook Inc.
Sociální sítě: Facebook, Instagram

„Nechtěli jsme zavádět tlačítko ‚to se mi nelíbí‘, protože nechceme z Facebooku udělat místo, kde budou lidé o věcech hlasovat a odmítat je. Asi byste nesdíleli důležité momenty svého života proto, aby je pak někdo shazoval. To nehodláme podporovat,“ vysvětlil zakladatel a šéf společnosti Facebook Mark Zuckerberg.

Uživatelé Facebooku budou mít také možnost nahrát si místo statické fotografie až sedmisekundovou animaci nebo dočasnou fotografii, která se u profilu zobrazí hodinu, den nebo týden.

Today we’re launching a pilot test of Reactions — a more expressive Like button. As you can see, it’s not a “dislike” button, though we hope it addresses the spirit of this request more broadly. We studied which comments and reactions are most commonly and universally expressed across Facebook, then worked to design an experience around them that was elegant and fun. Starting today Ireland and Spain can start loving, wow-ing, or expressing sympathy to posts on Facebook by hovering or long-pressing the Like button wherever they see it. We’ll use the feedback from this to improve the feature and hope to roll it out to everyone soon.

Posted by Chris Cox on 8. říjen 2015

Alžběta Havlová, Anna Jadrná Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme