Asfalt v pražském tunelu Mrázovka brousí speciální auto. Zlepšuje protismykové vlastnosti silnice

Praha nově používá jedenáctimetrové nákladní auto na údržbu silnic. Vpředu má čtvercovou hlavu, která umí pod vysokým tlakem bezprašně zbrousit asfalt. Tím se zlepšují protismykové vlastnosti silnice. Pražské služby poprvé zkoušejí oranžové vozidlo v téměř 1300 metrů dlouhém tunelu Mrázovka na Smíchově. V noci je proto tunel pro řidiče uzavřený.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

V pražském tunelu Mrázovka speciální automobil brousí povrch asfaltu

V pražském tunelu Mrázovka speciální automobil brousí povrch asfaltu | Foto: Pavla Firbacherová

„Auto odebírá slabou vrstvu asfaltu, což zlepší protismykové vlastnosti silnice. Hlava má přes sto trysek, které rotují a odebírají asfalt,“ vysvětluje řidič speciálního auta Jan Šimánek.

„Část vozovky, která nebyla opracována naším strojem, je na omak velmi hladká. Opracovaná vozovka je hrubší, tmavší,“ ukazuje František Hodan, vedoucí výroby Pražských služeb.

Přehrát

00:00 / 00:00

V pražském tunelu Mrázovka speciální automobil brousí povrch asfaltu. Natáčela o tom Pavla Firbacherová

Pořizovací náklady na speciální automobil byly podle Hodana okolo 20 milionů korun. Auto dokáže za šest hodin vyčistit asfalt o rozloze poloviny fotbalového hřiště.

Tunel Mrázovka funguje již 12 let. Ve všední den jím projede průměrně 68 tisíc řidičů.

Kvůli broušení asfaltu bude uzavřen každou noc od 23 hodin do 5 hodin ráno, a to až do 27. srpna.

Pavla Firbacherová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme