Zprávy → Technika26. listopadu  2016 v 14:48  

Japonští muži jsou stydliví a neumí ženě polichotit. Dívka vyměnila přítele za herní aplikaci

V roce 2014 měl trh s romantickými hrami hodnotu asi 130 milionů dolarů (ilustrační foto) - Foto:  meninojupiter, Public Domain

V roce 2014 měl trh s romantickými hrami hodnotu asi 130 milionů dolarů (ilustrační foto)Foto:  meninojupiter, Public Domain

Ajumi Saitóová se ve svých 22 letech rozešla s přítelem. Velmi brzy si za něj ale našla náhradu - stáhla si do mobilního telefonu romantickou herní aplikaci. Stala se tak jednou z miliónů Japonek, které intimitu v reálném životě vyměnily za fantazii, napsal zpravodajský server CNN.

„Cítila jsem se osamělá," říká nyní 31letá Ajumi. „Japonští muži jsou stydliví a neumějí ženě polichotit. Ale holky chtějí slyšet: 'Miluju tě'," dodává. 

Virtuální milenci, které našla v hrách, jako je třeba "Městská policie: Blízko u tebe", podle ní umí mnoho věcí, které její bývalý partner nedokázal. 

„Když jsem byla na konci dne unavená a šla jsem do postele, tak jsem před spaním poslouchala všechna ta sladká a něžná slova, která mi můj virtuální milý říkal. Poskytovalo mi to nesmírnou úlevu," řekla CNN. 

Ajumi přitom není žádnou výjimkou. V roce 2014 měl trh s romantickými hrami hodnotu asi 130 milionů dolarů (3,3 miliardy korun). Ve společnosti, kde 44,2 procenta svobodných žen ve věku 18 až 34 let stále nepřišlo o panenství, zjevně toto herní odvětví narazilo na zlatou žílu v podobě hluboké touhy po simulované intimitě. 

Randící herní simulace se v Japonsku poprvé objevily v 80. letech minulého století. Tyto aplikace známé pod označením "bišudžó" se obvykle točily kolem mužského protagonisty, který svádí krásky ve stylu postav z komiksů manga anime. 

V roce 1994 tým japonských programátorek tuto na muže orientovanou tradici prolomil a uvedl na trh první romantickou hru pro ženy nazvanou Angelique. Jedná se o příběh blond hrdinky, kandidátky na budoucí "královnu vesmíru", hledající si toho jediného pravého partnera. 

Potenciál tohoto lukrativního sektoru vycítila japonská podnikatelka Nanako Higašiová a její manžel Juzi Cutani. Po přelomu tisíciletí založili firmu Voltage specializující se na romantické hry a herní aplikace pro ženy. 

„Skoro všechny ženy trpí stresem a my jim chtěli něčím pomoci,“ říká Higašiová. 

Čtěte také: Pikachu si oddechl. Holandsko stáhlo žalobu na vývojáře hry Pokémon Go. Hráči kvůli aplikaci zaplavili oblíbené pláže

Ukázalo se to jako skvělá podnikatelská strategie a v současnosti je Voltage světovou jedničkou na trhu ženských romantických herních aplikací. 

V nabídce mají 88 romantických titulů, které podle údajů firmy hraje na 50 milionů převážně ženských zákaznic po celém světě. Od června 2015 do června 2016 společnost vydělala 102 milionů dolarů a některé aplikace uvedla na trh ve Spojených státech a Evropě také v angličtině. 

„Nezáleží na tom, jakému druhu mužů dáváte přednost,v těchto hrách najdete všechny typy. A samozřejmě budou všichni naprosto dokonalí," říká akademička Kukhee Choová, která na univerzitě v Tokiu vyučuje kulturní komparatistiku.
 

Nové články v rubrice

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace