Kupci nových aut nemají o senzory tlaku v pneumatikách zájem. Od listopadu jsou povinné

Už více než měsíc platí nařízení Evropské unie o tom, že každé nově vyrobené auto musí být vybaveno systémem pro měření tlaku v pneumatikách. Ještě rok ale můžeme koupit auta i bez tohoto zařízení, zákazníci autosalonů navíc o monitoring tlaku nemají vůbec zájem. Přitom podle Bruselu má toto opatření zvýšit bezpečnost na silnicích a zároveň snížit spotřebu aut.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pneumatiky (ilustrační foto)

Pneumatiky (ilustrační foto) | Foto: Fotobanka stock.xchng

„Není to pro mě důležité, protože tlak cítím ve volantu,“ reaguje na dotaz, zda se zajímá o povinné senzory tlaku v pneumatikách, zákazník jednoho z pražských autosalonů.

„Auto si určitě nevybírám podle bezpečnostních prvků. Podle motoru, podle barvy, podle toho, jak se mi líbí,“ přidává se druhý.

Že kupci nových aut nejeví o monitoring tlaku v pneumatikách žádný zájem, vnímá i Michaela Marešová z autosalonu Profi Auto.

Přehrát

00:00 / 00:00

Jestli se kupci nových aut zajímají o senzory tlaku v pneumatikách, zjišťoval redaktor Matěj Skalický

„Zákazníky to v tuto chvíli vůbec nezajímá, je jim to jedno. Spíš si myslím, že jim to škodí, protože jakmile vymění pneumatiky, tak to zapomínají znovu nakalibrovat. Volají nám, co mají dělat, že jim to tam píská,“ vysvětluje.

Navíc některé vozy nařízení Evropské unie podle ní skokově zdražilo. To si nemyslí Jan Šatra z Autosalonu Domanský. Potvrzuje ale, že zákazníci jsou k monitoringu skeptičtí.

„Protože ta situace je poměrně čerstvá a obecné povědomí je poměrně málo prezentované, tak se o tom zákazníci od nás většinou dozvídají poprvé,“ říká.

K čemu senzory jsou?

Proč vlastně Brusel výrobcům nařídil rozšířit povinnou výbavu o systém pro měření tlaku v pneumatikách, vysvětluje Simeon Nezbeda ze společnosti DD Pneu:

„Tím hlavním důvodem je bezpečnost uživatelů motorového vozidla a samozřejmě dopad na životní prostředí. Auta, která jezdí na podhuštěných pneumatikách, mají větší spotřebu paliva, a tím pádem se také tvoří více emisí.“

Nová auta by měla být vybavená měřičem tlaku v pneumatikách

Číst článek

Takzvané TPMS systémy jsou dva. Rozdíl mezi nimi popisuje ředitel odboru silničních vozidel na ministerstvu dopravy Josef Pokorný:

„Někteří výrobci používají ten systém přímý, který má v každém kole určitý senzor, jenž vysílá signál o poklesu tlaku. Systém nepřímý v kolech nic takového nemá a monitoring tlaku v pneumatikách se provádí prostřednictvím stávajících systémů ABS a systémů, které slouží ke stabilitě vozidla.“

Tak či tak, čeští řidiči zatím stále slyší spíš na to, jak se jim auto líbí, a hlavně kolik je bude stát.

Matěj Skalický Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme