Už podeváté se budou udělovat Křišťálové lupy. Nominace má i Český rozhlas

Vítěze letošního ročníku Ceny českého internetu - Křišťálové lupy - budeme znát už dnes večer. Soutěží se celkem ve 14 kategoriích. O sedmi z nich rozhoduje odborná porota, o dalších veřejnost.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Křišťálová Lupa 2014

Křišťálová Lupa 2014 | Foto: Internet Info

Český rozhlas může proměnit nominaci v kategorii Nástroje a služby.

Cenu by mohl získat za takzvaný embedovaný přehrávač, který si může kdokoli umístit na svůj web a poslouchat díky němu audiozáznamy ze zpravodajského portálu včetně rozhovorů a příspěvků.

Další rozhlasovou nominací, tentokrát v sekci Obsahová inspirace, je webový projekt Před 100 lety k výročí první světové války, který nabízí mimo jiné celou řadu dokumentů.

Přehrát

00:00 / 00:00

O Cenách českého internetu - Křišťálové lupě mluvil jeden z jejích organizátorů Ján Simkanič

„Veřejnost má na starosti masovější kategorie, tedy zpravodajství, internetové obchodování, one man show a one woman show. Tedy to, co opravdu závisí na tom, jak se to líbí lidem v masovějším měřítku,“ uvádí spoluorganizátor Křišťálové lupy Ján Simkanič a doplňuje:

„Porota potom posuzuje projekt roku, osobnost roku a inspirační kategorie, které zahrnují například začínající projekty. Odborná porota posuzuje i anticeny.“

Vyhlášení bude i letos hostit pražské divadlo Archa. Večer bude moderovat herec Tomáš Hanák spolu s Jánem Simkaničem.

„My se snažíme ten večer udělat trošku netradiční, vlastně divadelní, takže každý rok je jiné téma. Letos máme tramping, ale po našem. Ti, kdo vědí, jak vypadá vyhlášení ‘Křišťálovky‘, tak vědí, že nám není nic svaté,“ říká Simkanič.

Český internet se podle něj profesionalizuje: „Posouvá se k tomu, aby se technologie stala naprosto běžnou. Dnes už to není doplňková záležitost, ale pro řadu oborů ta první a dost často jediná. Je zde mnohem větší variabilita projektů, nápadů. Propojují se různé typy platforem, mobilní služby, technologie. Zkrátka je to v úplně jiných dimenzích než na začátku.“

„Trend se předpovídá především směrem k mobilním telefonům a využití služeb a aplikací v nich. Nárůst je dost rychlý. Zkouší se mnoho věcí v placeném obsahu, ale tam nikdo neví, jak to dopadne. Všichni si držíme palce, aby to dopadlo dobře. Dalším trendem je analytická práce s velkými daty. Když mají například e-shopy mnoho informací o svých zákaznících a jejich uživatelském chování, budou tomu přizpůsobovat své postupy, kroky a vyhodnocování,“ dodává Ján Simkanič.

Slavnostní večer si budou moci užít internetoví nadšenci poprvé v přímém přenosu na webových stránkách Lupa.cz.

Eva Rajlichová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme