Spojili jsme možná nespojitelné, říká Aleš Najbrt k vizuálu karlovarského festivalu

Loni mělo velký úspěch prase, letos je hitem kamzík. Řeč je o vizuálu, tedy plakátech a jiných poutačích, vztahujících se k Mezinárodnímu filmovému festivalu v Karlových Varech. O tom, že se ten letošní opět trefil do vkusu návštěvníků, svědčí mimo jiné to, že trika, tašky i hrnky s logem 50. ročníku byly vyprodány hned v prvních festivalových dnech.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Výřez z plákátu 50. ročníku MFF Karlovy Vary

Výřez z plákátu 50. ročníku MFF Karlovy Vary | Foto: MFF KV

Vizuál mělo na starosti studio Aleše Najbrta. Ten přiznal, že v původním návrhu kamzík nebyl.

„Marek Pistora ho tam dal až v takové pozdější fázi a mně se to moc líbilo. Říkal jsem: vidíš, to je perfektní, to nás mělo napadnout hned,“ popsal Najbrt práci grafiků. „Kamzík je takový symbol a k tomu vizuálu – trošku jakoby retro – se, myslím, velmi hodil,“ dodal Najbrt.

Přehrát

00:00 / 00:00

Příspěvek o vizuálu 50. ročníku MFF Karlovy Vary natočil redaktor Petr Kološ

Socha kamzíka shlíží na město přes 160 let. Nechal ji vyrobit baron Lützov, který chtěl zesměšnit smyšlenou pověst, podle které místní vyhlášené vřídlo objevil Karel IV. na lovu jelenů.

Kromě kamzíka se na plakátech objevují i festivaloví návštěvníci.

Našla se na něm třeba Kristýna Vajzerová. „Asi před dvěma lety jsem šla dole v Thermalu a tam mě oslovil fotograf, jestli chci být vyfocená, že to bude potom použité k 50. ročníku. Potom za nějaký čas mi přišel mail s tou fotkou, jestli souhlasím s použitím, tak jsem souhlasila a teďka jsem nadšená, protože jsem na plakátech jako jedna z lidiček,“ přiblížila.

Jedním z dominantních znaků vizuální podoby festivalu jsou lidé. „Nás zajímají ti hlídači, řidiči, kuchaři, servírky, ale i obyčejní návštěvníci, kteří tu bydlí ve stanovém městečku – jejich baťohy a ty jejich různé outfity. Ale zajímají nás i lidé, kteří jsou profesně k festivalu připojení, to znamená herci, režiséři, kterých je tady spousta,“ řekl Najbrt.

Aleš Najbrt, | Foto: Vladimír Kroc

Kontrastem k současným fotografiím je pak „nostalgická“ typografie, písmo jakoby odněkud z přelomu 19. a 20. století. „To jsme spojili možná nespojitelné do jednoho vizuálu, a to jsou ty hlavní dva motivy,“ doplnil Najbrt.

Pracovat na plakátech pro zavedenou kulturní událost, jakou je mezinárodní filmový festival, umožňuje týmu Aleše Najbrta přemýšlet jinak než v případě, že by šlo o událost neznámou.

„Už tam nemusíte dávat obrovský nápis International Film Festival Karlovy Vary, ale můžete tam právě dát i nějaké jiné informace, které lidi atakují, které pro ně budou přitažlivé,“ uzavřel Najbrt, který na plakátech pro filmový festival pracuje od roku 1995.

 

Festival shopy, kamzíci, padesátka, barvy, černobílé vzory.. <3 //Festival shops, chamois, fifty, colours, black and white designs.. <3

Posted by Karlovy Vary International Film Festival on 3. červenec 2015

Petr Kološ Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme