Z továrních hal vyjíždí poslední brouk

V historii automobilismu se dnes uzavírá celá jedna epocha. Poslední legendární automobil značky Volkswagen - známý jako Brouk, Kiefer nebo Beatle - dnes opustí továrnu v mexické Pueble a stejně tak i v Německu. Speciální německá série 200 vozů o síle 50 koňských sil je už dopředu beznadějně rozebrána, přestože každý kousek stojí více než 13 tisíc eur. To je dvojnásobek stejného brouka vyrobeného v Mexiku.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

brouk

brouk | Zdroj: ČTK

Lidové VW vzniklo před druhou světovou válkou na osobní objednávku Adolfa Hitlera v rámci programu KDF. Na počátku života brouka byl projekt lidového automobilu, který vypracoval a postupně zdokonaloval Ferdinand Porsche. Po druhé světové válce se za několik týdnů podařilo rozběhnout výrobu prvních vozů tak, že Brouk se začal prosazovat jako symbol poválečného znovuzrození německého průmyslu. Brouk je nicméně populární dodnes.

Vůz s nezaměnitelným tvarem nalákal od 30. let minulého století více než 21 milionů kupců. V mnoha zemích má dál své fankluby. Ctitelé brouka oceňují především jeho vzhled, jednoduchost a spolehlivost. Je to podle nich auto s krásnýma očima na usměvavé tváři.

Soused našeho zpravodaje v Německu Davida Šťáhlavského je věrný stejnému vozu od svých motoristických začátků v 60. letech. "Tehdy se platilo v markách. Bylo to 5 250. Dnes by stál stejně, pouze značka měny by byla v eurech. Je to totiž originál," říká muž ze sousedství, který v tamní ulici konkuruje východní nostalgii reprezentované vozy Trabant.

Markéta Kaclová, Lenka Rákosová, David Šťáhlavský Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme