Není ani prostor pro další sponzory, komentuje zlaté časy českého biatlonu jeho šéf Jiří Hamza

Český biatlon zažívá zářné období. Před pár lety by nikdo nevěřil, že se budou okolo tohoto sportu točit desítky milionů korun. Jen peníze od sponzorů a z reklamy jsou teď i na desetinásobku toho, co v roce 2005. Z biatlonistů se zkrátka stávají hvězdy.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Českou biatlonovou reprezenaci čekají závody v Americe

Českou biatlonovou reprezenaci čekají závody v Americe | Foto: (C) Český biatlon Petr Slavík

Gabriela Soukalová je nejviditelnější tváří českého biatlonu. Vedle sportu i zpívá a objevila se také v reklamě na paštiku, ve které dělá sedy lehy. Další úspěšný reprezentant biatlonu Ondřej Moravec jí při tréninku asistuje.

Generální sekretář Českého olympijského výboru, bývalý biatlonista a také někdejší trenér reprezentace biatlonistek Petr Graclík přidává další jména, která Češi moc dobře znají - Michal Šlesingr nebo Veronika Vítková.

Přehrát

00:00 / 00:00

Český biatlon zažívá zlaté časy, reprezentantům se daří a dokonce není prostor pro přibírání nových sponzorů

„To, co se dnes děje v ČR, není náhoda. Biatlon se dočkal období, kdy vyrostla fantastická generace. A podařilo se tyto lidi u biatlonu zachovat, podpořit. Vyzrávají mezi 26 a 30. rokem. Skloubit běh a střelbu je těžké a tato generace k tomu dostala prostor,“ pochvaluje si Graclík.

Prezident Českého svazu biatlonu Jiří Hamza sice nechce říct, kolik svaz vydělává, ale připouští, že se okolo biatlonu točí desítky milionů korun. Peníze od sponzorů a z reklamy jsou teď na desetinásobku toho, co v roce 2005. Pro nové sponzory prostor v podstatě není.

„Jsme teď na hraně, bude maximálně docházet k výměně partnerů. Ale nechystáme se nabírat další firmy, které by se prezentovaly prostřednictvím biatlonu,“ vysvětluje Hamza.

Podle odborníka na sportovní marketing Davida Trávníčka se pravděpodobně rodí tradice.

„Ta značka je mladá, musí se dál budovat. Možná se bude rovnat v průběhu let jiným kolektivním sportům. Má skvělý začátek a je na výsledcích a na mladé generaci, aby tu pozici dál utvrzovala a značka se časem posilovala,“ uzavírá Trávníček.

Lidé, kteří se dlouhodobě marketingem zabývají, komunikaci biatlonistů chválí. Už zmiňovaná Gabriela Soukalová svým fanouškům točí pravidelně videa, která pak dává na sociální sítě. Z letošního Světového poháru v Itálii poslala těsně po závodě svým příznivcům vzkaz:

„Ahoj lidi, já vás zdravím z vyjetí po závodě. Díky, že jste naší štafetě drželi palce. Budem pro další úspěch dělat všechno. Mějte se moc hezky. Ahoj.“

Veronika Hlaváčová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme