Petříkov si užijí i běžkaři

3. leden 2010
Po Česku

Přemýšlíte, kam vyrazit na hory? Rádi byste třeba poznali nové sjezdovky nebo nové běžecké trasy? Jestli jste z Moravy anebo z východních Čech, nemáte to daleko do Petříkova nedaleko Jeseníku.

"Nacházíme se v Petříkově. Je to jedna ze součástí obce Ostružná," uvedla starostka Ostružné Miroslava Bendeková, která mě po vesnici, rozkládající se v jednom z hlubokých údolí Rychlebských hor, prováděla. Petříkov byl založen v roce 1617 Hanušem Petřvaldským, pánem z Kolštejna. Dříve se nazýval Petr z Vald.

Zdejším lidem poskytovalo obživu zemědělství a také okolní lesy. Vyráběla se tu třeba dřevěná držadla na kartáče. Avšak kdysi tu byla třeba i jediná továrna na zinkové barvy v celém Rakousko-Uhersku.

Charakteristika areálu - PetříkovNadmořská výška: 750-950 m
Počet a délka sjezdovek: 6 - 4,4 km
lehké / střední / těžké: 2 / 4 / 0
Vleky: 6
Internetové stránky: www.ski-petrikov.cz

"Je zde novogotická kaple zasvěcená svatému Vavřinci, která byla postavena v roce 1909. Letos byla opravena. Na opravu sdružili prostředky občané a chataři z Petříkova," pochlubila se starostka.

Vyrážíme dál po obci. Stálých obyvatel je tu dnes už jen tucet, zbytek lidí tu žije během sezóny - v létě chalupáři, v zimě majitelé zimních penzionů, jejich zaměstnanci a obsluha vleků. "Jsou tu ideální podmínky pro zimní sporty, protože severní svahy jsou vždy brzy zasněžené. Řada sjezdovek má navíc umělé zasněžování. Rekreanti si mohou vybrat sjezdovky různých délek a převýšení. Je tu pět areálů pro sjezdové lyžování," přiblížila Miroslava Bendeková.

Ceny skipasů - Petříkovcelodenní
dospělý: 420 Kč
dítě: 290 Kč
týdenní
dospělý: 1.950 Kč
dítě: 1.300 Kč

Běžkaři si zase mohou užít velmi pěkné trasy z Horní Lipové, přes Ramzovou do Petříkova. Další trasa vede z Petříkova na Paprsek, což je známá chata v srdci Rychlebských hor. Právě tuto trasu má rád i provozovatel jednoho ze zdejších lyžařských areálů Robert Kolář. Ano, bývalý poslanec, který se před několika lety i s rodinou usadil právě v Petříkově.

Sjezdovka v Petříkově

"Pro mě jako lyžaře, který od malička závodně lyžoval, je zima nejkrásnějším obdobím, které tu prožívám. Když jsme se rozhodovali, jestli tu budeme mít trvalé bydliště a naše děti budou chodit do školy do Lipové, byla zimní sezóna a každodenní možnost lyžování pro malé děti rozhodujícím argumentem," dodal Robert Kolář.

Dopravní dostupnost - PetříkovPříjezd autem od Jeseníku:
V Jeseníku se vydáte po silnici I/44 směrem na Šumperk. Na velké křižovatce před výjezdem z města směrem na Šumperk odbočíte z ulice Šumperská na silnici I/60 směrem na Lipová-Lázně. V této obci budete rovně pokračovat po silnici II/369. Na začátku obce Ostružná odbočte vpravo na silnici III. třídy, která vás dovede až na záchytné parkoviště při vjezdu do Petříkova, kde je nutné zaparkovat, protože v zimní sezóně mají do obce vjezd povolen pouze rezidenti. K samotnému středisku vás doveze skibus. Cesta je dlouhá 15 kilometrů.Příjezd autem od Šumperka:
V Šumperku odbočíte ze silnice I/11 do ulice Lidická směrem na Hanušovice a budete pokračovat po silnici II/446. V Hanušovicích budete pokračovat po ulici Hlavní a po zhruba 1,5 kilometru odbočíte mírně vpravo do ulice Jesenická. Dále pak po silnici II/369 až do Ostružné, kde se vydáte směrem na Jeseník. Za posledními domy v obci odbočíte vlevo na silnici III. třídy, která vás dovede až na záchytné parkoviště při vjezdu do Petříkova, kde je nutné zaparkovat, protože v zimní sezóně mají do obce vjezd povolen pouze rezidenti. K samotnému středisku vás doveze skibus. Cesta je dlouhá 34 kilometrů.Příjezd vlakem/autobusem:
Od 25. 12. 2009 do 14. 3. 2010 lze k víkendovému lyžování v Petříkově využít rychlík odjíždějící z olomouckého hlavního nádraží v 6.57, který staví v Ostružné. Odtud je pak nutné urazit necelé dva kilometry dlouhou cestu k záchytnému parkovišti v Petříkově, odkud vás do samotného střediska odveze skibus jezdící v pravidelných intervalech. Z Ostružné pak rychlík odjíždí v 16.14. Do Ostružné je možné dostat se vlakem také z Jeseníku a po stejné trati i z Šumperka.

Zobrazit skiareál Petříkov a okolí na větší mapě