Básnické čtení je přežitek. Budoucnost je bodyart, performance a sound, zní z festivalu poezie
Saša Michailidis se ptá dramaturga Divadla Oskara Nedbala v Táboře, básníka Libora Staňka a básnířky, literární recenzentky Kláry Krásenské. Jihočeský Tábor ovládnou básně. Od pátku do neděle se tam koná první ročník multižánrového festivalu současné poezie v prostoru s názvem Poezie je. Jak se básnická tvorba prolíná do dalších uměleckých oborů? Jak básně moderně prezentovat?
Poslouchejte od pondělí do pátku od 16:30 živě na Vltavě nebo ze záznamu na našem webu, v aplikaci mujRozhlas a na dalších podcastových platformách.
Chcete nám něco vzkázat?
Své komentáře nebo tipy posílejte na adresu: akcent@rozhlas.cz.
Související
-
Česká poezie v ohrožení? Naštěstí se ozývají výrazní a angažovaní autoři a autorky, zní v Akcentu
Proč je dobré poezii číst? Saša Michailidis se ptá Olgy Stehlíkové a Radka Štěpánka.
-
Toy Box vs. Mornštajnová. Na osobní příběh nikdo nemůže mít copyright, míní odborník
Saša Michailidis se ptá odborníka na autorské právo a ochranu osobnosti Františka Vyskočila, a scenáristy, dramaturga ČT, publicisty Tomáše Feřteka.
-
Čím žijí současní básničtí debutanti a debutantky? A jak svět kolem nich vstupuje do jejich tvorby?
Čím žijí současní básničtí debutanti? A jak svět kolem nich vstupuje do jejich tvorby? Hosty ArtCafé Anny Luňákové jsou Anna Gažiová, Klára Krásenská a Jiří Šimčík.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.