To, co se teď děje na dálnici D1, je jen začátkem toho, co na ní řidiče čeká

16. květen 2014

Výrazně dříve než obvykle začaly letošní opravy dálnic a to nejen díky počasí, ale především včasné přípravě. A tak se letos stihne opravit více kilometrů než v minulých letech a už teď je jasné, že to, co se odehrává na dálnice D1, je jen začátek. Pokud by všechno šlo podle plánu, pak nás na staré části D1 čeká až třetina kilometrů v dopravním omezení.

Už teď je popojíždění v koloně ať už vinou hustého provozu či drobných nehod prakticky každodenním koloritem benešovské části dálnice D1 a tak tam mnozí řidiči už raději ani nejezdí. „Dneska to docela šlo, ale jindy je to dost špatné. Na Radiožurnálu zrovna hlásili, že tam je osmikilometrová kolona, tak jsme se otočili a celou cestu jsme absolvovali okreskami. Po dálnici nejezdíme, už jsme to vzdali a myslím, že to tak dělá čím dál víc lidí.“

Čtěte také

Jenže jízda v úzkých pruzích kvůli modernizaci D1 náš čeká do podzimu, protože jak potvrzuje Ivan Čásenský z Ředitelství silnic a dálnic, zatím se pracuje jen na jedné polovině. „Po odfrézování asfaltové vrstvy, která by měla projít recyklací za studena, by se pokládání nového cementobetonového krytu mělo zahájit v průběhu května a mělo by trvat zhruba do půlky července,“ popisuje Ivan Čásenský.

A pak u Šternova, Lokte a Větrného Jeníkova začne bourání vozovky i v na druhé části. Zároveň se přidá i úsek u Velké Bíteše, kde se také pojede pouze po jedné polovině dálnice. Tím ale práce na naší nejstarší dopravní tepně ani zdaleka nekončí. Už loni zahájená oprava křižovatky u Brna potrvá nejméně do srpna, takže ve špičkách se kolonám mezi 193. a 199. kilometrem prostě nevyhneme. A aby toho nebylo málo, pak se podle Jana Hořeního z Ředitelství silnic a dálnic chystá na léto velká oprava začátku dálnice, tedy mezi Prahou a Průhonicemi.

„Ve směru z Brna se musíme zabývat šestipruhovým úsekem, který se na pohled tváří jako v celku ještě zachovalý, nicméně při bližším zkoumání vykazuje celou řadu vážných trhlin a nedostatků,“ upozorňuje Jan Hoření.

Čtěte také

Ale ani tím chystaná omezení na D1 nekončí. Nový koberec dostane vozovka i ve směru na Vyškov a zároveň se bude pokračovat v nutných opravách povrchu. A bohužel uzavírky budou částečně navazovat na stávající modernizované úseky. „Vady a trhliny si nevybírají, takže my musíme řešit místa, která jsou postižená. Tyto tendry jsme koncipovali tak, že je tam režim dva plus jedna plus jedna – opět by tam, tedy neměla být zúžení do jednoho pruhu, nemělo by to znamenat nějaké výrazné kolony v úseku Praha - Brno,“ říká Jan Hoření.

V těchto dnech probíhají výběrová řízení na jednotlivé opravy a kvůli případným odvoláním se teď nedá říct, kdy přesně začnou. Může se ale klidně stát, že většinu z první stovky kilometrů dálnice D1 pojedou řidiči v dopravních omezeních.

autor: evk
Spustit audio